הסתיים בנס

אימה בחוף: מטען חבלה נמצא צף במים

המציל הערני בקריית ים זיהה חפץ חשוד בתוך המים וכשהתקרב אליו ראה כי מדובר במטען חבלה. הרוחצים פונו מיד והמטען נוטרל באמצעות רובוט. מקורו עדיין לא ידוע (ארץ)

חוף הגלישה בקריית ים (באדיבות המצלם)

אסון כבד נמנע אתמול (רביעי) לפני הצהריים בחסדי שמים בחוף הגלישה בקריית-ים, לאחר שמציל ערני גילה מטען חבלה שהוסלק בתוך קלקר שצף במימי הים בקרבת החוף, והרחיק עשרות ילדים ששהו במקום.

"בסביבות 11:30 נכנסתי עם החסקה אל המים", שיחזר המציל ליעד בר (35), בראיון ל'ידיעות אחרונות'. "ראיתי שקית כחולה צפה, ולא הרחק ממנה מעין צידנית עשויה קלקר. חתרתי עם החסקה לכיוון השקית וראיתי שהיא מלאה בבקבוקי מים. משם המשכתי לצידנית. העליתי אותה לחסקה וכשפתחתי ראיתי טלפון נייד מחובר לחוטים. היה לי ברור מיד שזה מטען חבלה מלא בחומר נפץ".

בר מוסיף: "ראיתי לא רחוק ממני קבוצה של ילדים שהיו במים. מיהרתי אליהם ודאגתי שייצאו מהמים. רצתי אל החוף להזמין משטרה".

הורביץ מספר כי הוא והמדריכים האחרים, שלא רצו להבהיל את הילדים שהיו במקום במסגרת פעילות קייטנה, אמרו להם כי מתקיים תרגיל בטיחות וחייבים לצאת במהרה מהמים. "הילדים היו מתודרכים והתנהגו למופת. בתוך שניות כולם היו בחוץ. הרחקנו אותם לשטח בטוח ולא סיפרנו להם שמדובר במטען חבלה אמיתי”, הוסיף.

שלושת המצילים, בר, איתן חרמון ואשר אבוחצירה, המפעילים את מגדל ההצלה בחוף, סימנו את המקום וסגרו את הגישה כדי שאנשים לא יעברו.

אל החוף הגיעו חוקרי המשטרה ובהם חבלנים שהיו מצוידים ברובוט. "קרה נס אמיתי. אם אחד הילדים היה מגיע אל הקלקר הזה, הוא היה פותח אותו מתוך סקרנות ואז זה יכול היה להתפוצץ", משחזר הורביץ.

מטען החבלה טופל בידי חבלן משטרתי. במקביל בדקה המשטרה האם ישנם מטענים דומים לאורך רצועת החוף המשותפת לחיפה ולקריית-ים. בין השאר נבדקת האפשרות האם המטען הגיע מכיוון לבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר