תקיפה בקלנדיה

הוכר כנפגע פעולת איבה - רק אחר חצי שנה

תושב לוד הותקף בקלנדיה לפני כחצי שנה בידי פלסטינים אך המשטרה סירבה להכיר באירוע כפעולת איבה. לאחר מאבק ארוך יחד עם ארגון חוננו הוכר הארוע כארוע לאומני (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רכבו של מח"ט בנימין שהותקף באבנים בקלנדיה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

במשך חצי שנה התעקשה המשטרה שלא להכיר באירוע בו הותקף נהג יהודי בקלנדיה, כאירוע על רקע לאומני, ולא מדובר בפעם הראשונה. כעת, רק לאחר התערבות ותכתובות ארוכות של עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו החליטה המשטרה להכיר באירוע כלאומני ובנפגע כנפגע פעולות איבה.

האירוע התרחש בערב סוכות האחרון, מספר שעות לפני כניסת השבת, אז נסע גלעד תושב לוד מאזור בנימין לביתו. על פי הדרכת הוויז, הגיע גלעד לאזור קלנדיה, עד מהרה מצא את עצמו בפקק ארוך, מוקף כולו ברכבים כשסביבו ערבים בלבד. לפתע זיהה אחד הערבים כי גלעד יהודי, וניסה לפתוח את דלת רכבו. גלעד התעמת עם הערבי, ובשלב מסוים יצא מהרכב. בשלב זה עזב הערבי את הדלת, הקיף את הרכב, פתח את הדלת האחורית, הוציא את תיק כלי העבודה של גלעד ונמלט.

לאחר שנחשף אל מול כולם כיהודי עם כיפה על הראש, ניסה גלעד להימלט מהפקק. כעבור מספר מטרים של נסיעה יידה ערבי נוסף אבן גדולה על הרכב. גלעד הצליח לברוח ולצאת מהאזור תוך שהוא מזעיק את המשטרה והצבא שהיו עמו בקשר טלפוני עד הגעתו לירושלים.

אולם לאחר שניצל מסכנת החיים התברר לגלעד כי הדרך להכרה כנפגע איבה וקבלת פיצויים ממס רכוש אינה כה פשוטה. הוא נדרש להגיש את התלונה דווקא בתחנת משטרת בנימין, שם נאמר לו כי נראה שהאירוע פלילי ולא לאומני.

גלעד פנה למחלקת נפגעי עבירה בארגון חוננו, שם סייע לו עו"ד מנשה יאדו. יאדו הגיש ערר על ההחלטה לקצין המשטרה הממונה על הנושא, אולם גם ערר זה נדחה בטענה שגם יידוי האבן וגם הגניבה הינם על רקע פלילי. רק לאחר חצי שנה של תכתובת ארוכה ומייגעת, בה דרש עו"ד יאדו להכיר בארכו כלאומני הוכר גלעד כנפגע פעולת איבה.

"אני שמח שמשטרת ישראל בסופו של דבר הכירה בכך שזריקה של בלוקים על רכב ישראלי בתוך שכונה ערבית במזרח ירושלים, לא מהווה שוד, אלא אירוע פח"ע על רקע לאומני." אומר עו"ד מנשה יאדו, "צר לי מאוד שהמצוקה של היהודים בדרכים הופכת להיות כפולה: אחת כנגד המפגעים והשנייה כנגד הרשויות אשר עוצמות עיניים בכוח נגד המצב בשטח. אנחנו מקווים שהדברים ישתנו" הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר