איומים אמיתיים?

אלו הטילים שצפון קוריאה מאיימת לשגר לארה"ב

מומחי טילים ערכו סקירה של שלל סוגי הטילים הבליסטיים הנמצאים בארסנל הנשק של המדינה המבודדת צפון קוריאה • האם איומיו של הנשיא קים ג'ונג און אמיתיים? (חדשות בעולם)

טיל. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק; וידאו: מתוך יוטיוב)

המדינה המבודדת צפון קוריאה מאיימת על המערב בשיגור טילים בליסטיים נושאי ראש נפץ גרעיני, לטענת הצפון הטילים מסוגלים להגיע עד למרכז ארצות הברית. האם האיומים של צפון קוריאה אמיתיים? סוכנות הידיעות AP עושה סדר ומציגה על פי מומחים את ארסנל הטילים של פיונגיאנג.

באמצע השבוע איימה צפון קוריאה כי תתקוף את הטריטוריה האמריקאית באי גואם אך ספק רב אם השליט קים ג'ונג און יסתכן בהשמדת ארצו בתקיפה זו שכן התגובה האמריקאית כך על פי הרטוריקה תהיה חריפה במיוחד.

על פי הערכות של מומחים, לצפון קוריאה יש כמה טילים בארסנל שלה שמסוגלים להגיע לגואם בה נמצאים כמה בסיסי צבא אמריקאים ונמצאת במרחק של 3,400 קילומטר מצפון קוריאה.

יצוין כי הטילים של הצפון לא נוסו מעולם בזמן מלחמה אלא רק הציגו יכולת יחסית מרשימה בניסויים שהמדינה מבצעת מעת לעת.

מומחים שהתראיינו לסוכנות הידיעות AP מסווגים את הטילים של הצפון על פי סוגיהם השונים.

הוואסונג-12

מדובר בטיל בליסטי לטווח בינוני שבחודש מאי בוצע שיגור מוצלח ראשון שלו במהלך ניסוי.

מנהיג הצפון איים כי ישגר ארבעה טילים כאלו למרחק של כמה עשרות קילומטרים מגואם כדי לאותת לאמריקאים כי כוונותיו רציניות.

הטיל המדובר מונע מדלק נוזלי ועוצב כך שניתן לירות אותו ממשגרים ניידים, טווח הטיסה שלו נע בין 4,000 ל-7,000 קילומטרים. עם זאת מומחים טוענים כי טווח התעופה של טילים המונעים בדלק נוזלי עומד על 3,500 קילומטרים, טווח שרוב יבשת אסיה ואזור האוקיינוס השקט נמצאים בהישג ידו.

הוואסונג-14

טיל נוסף מאותה סדרה הוא טיל הוואסונג-14 המגיע לטווח ארוך יותר, בטיל זה בוצע גם כן ניסוי בחודש שעבר, ניסוי שהוגדר בהצלחה על ידי צפון קוריאה. לטענת כמה מומחים טווח הטיל עשוי להגיע עד לארצות הברית כולל לוס אנג'לס ושיקגו, רק לאחר שהקוראנים ישפרו כמה חלקים בטיל.

מוסודאן

טיל נוסף שנעשה בו כמה ניסויים הוא טיל 'מוסודאן' עד ליוני 2016 מרבית הניסויים כשלו אך בחודש יוני 2016 בוצע ניסוי נוסף שהוגדר כמוצלח, לאחר הניסוי הודיע השליט כי "לארצו יכולת בטוחה לתקוף באופן כללי ומעשי את האמריקנים בגזרת האוקיינוס השקט".

פוקגוקסונג-2

טיל נוסף שנמצא ברשותה של המדינה המבודדת הוא טיל "פוקגוקסונג-2" טיל קרקע-קרקע לטווח בינוני שמשוגר מצוללת, והוא מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני ועדיין נמצא תחת פיתוח של המדענים הצפון קוריאנים. צפון קוריאה ביצעה ניסוי ראשון מוצלח בטיל שמונע מדלק מוצק בחודש פברואר. שלושה חודשים לאחר הניסוי המוצלח, הכריז קים ג'ונג און שהטילים מסוג זה מוכנים לייצור המוני לאחר ניסוי מוצלח נוסף.

השימוש בטילים המונעים בדלק מוצק פשוט יותר שכן שימוש בדלק נוזלי מחייב הטענת הטיל לפני שיגורו ולהעבירו לאתר השיגור באמצעות משאיות, דבר שיכול להתגלות בקלות על ידי לוויינים, לעומתם השימוש בדלק מוצק הוא שיגור מהיר וחשאי יותר.

ה"פוקגוקסונג-2" מוגדר על ידי הקוראנים כטיל אסטרטגי לטווח בינוני עד ארוך, טיל זה עשוי על פי דעתם של מומחים להגיע גם כן עד לאי גואם, אך מומחים אחרים טוענים כי הטווח המרבי של הטיל הוא 2,000 קילומטרים בלבד הרחק מהטווח של האי גואם. אך עם זאת הטיל יוכל לפגוע בבסיסים אמריקניים ביפן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר