"ביקוש עצום"

מסע אל לב ההיסטוריה: פרוייקט "בשבילי ירושלים"

אלפי כרטיסים נמכרו תוך 48 שעות לפרוייקט המיוחד של עיריית ירושלים שיזמו חברי סיעת יהדות התורה בראשות יו"ר הסיעה אליעזר ראוכברגר עבור המגזר החרדי לבין הזמנים: "לראשונה ניתן ליהנות מיום מלא הנאה למשפחה בתשלום סמלי" (בין הזמנים)

(צילום: יחצ)

פעילות לכל המשפחה בירושלים בבין הזמנים, במיוחד עבור הציבור החרדי שיצאה לאחר עבודה רבה שהושקעה במיזם. יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, הגה את רעיון הפרוייקט שיצא עכשיו לדרך: "מדובר באטרקציה מיוחדת במינה לציבור החרדי".

מה קורה שם? פרוייקט "שבילי ירושלים" כולל סיורים וטיולים סביב העיר העתיקה: עיר דוד, הטיילת על החומות, מנהרות הכותל, הרובע היהודי ועוד ועוד, במחיר סמלי של 10 ש"ח בלבד למשתתף בנגישות גבוהה ומסודרת. הסיור יוצא בכל יום משעות הצהריים ועד שעות הלילה, במשך בין הזמנים מכל השכונות החרדיות. מרגע שפורסם הפרוייקט נמכרו אלפי כרטיסים בפחות מ-48 שעות.

סיורים בעיר העתיקה: התכנית מייצרת חוויה חינוכית והיסטורית באווירה תורנית, במטרה לשלב פעילות מגוונות ועשירה בתוכן שנדבק והותאם במיוחד למגזר, עם הנאה רבה ככל האפשר כמובן. דרך הסיורים מקבלים לימוד והיכרות עם העבר המפואר של ירושלים, והגבר הצפייה לבניין המקדש, מסע אל לב ההיסטוריה היהודית.

לתכנית האטרקטיבית והייחודית שותפים רבים שהתחברו יחדיו למען הצלחת הפרוייקט: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, אריאלה רג'ואן מנהלת מינהל חברה ופנאי, רני רוזנהיים מנהל אגף חברה וכלל עובדי העירייה כאחד, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי, ענר עוזרי האחראי על אגן העיר העתיקה ברשות.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים הוא שדאג למימון הפרוייקט, ואליעזר ראוכברגר יו"ר סיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים, הוא היוזם מול גורמי המיקצוע. המינהל הקהילתי "נווה יעקב" נבחר לנהל את הפרוייקט המיוחד והמאתגר להנאת תושבי ירושלים החרדים.

חברי המועצה עם הילדים. צילום: יחצ

להתחבר מחדש לירושלים של מעלה

הדסה גורדון, מנהלת המנהל הקהילתי נווה יעקב, יחד עם יו"ר המינהל אלי יעקובי, השקיעו בפרוייקט כדי להפוך אותו לחוויה ייחודית במינה: "בכל אתר שילבנו הפתעות מיוחדות לאורך המסלול כבונוס מיוחד למשתתפי הסיורים", אומרת גורדון ומוסיפה על חשיבות המימון לפרוייקט למען משפחות ברוכות ילדים: "עמלנו להוזיל עלויות למינימום ולהשיג סבסוד ותקצוב גם לאטרקציות יקרות וחדשניות. לראשונה ניתן ליהנות מיום מלא הנאה למשפחה בתשלום סמלי הכולל נסיעות, כניסות ושי לכל משתתף".

יו"ר המינהל, אלי יעקובי, ציין לשבח את העבודה המאומצת של חברי דגל התורה בעיריית ירושלים בראשות יו"ר הסיעה אליעזר ראוכברגר: "עשו מעל ומעבר כדי למקסם את התקציב שהושג למטרה זו על ידי הרב גפני למען הציבור החרדי בעיר, כדי שכל משפחה תוכל להשתתף בסיורים, ליהנות, להחכים, להתרגש ולהתחבר מחדש לירושלים של מעלה".

מה בעצם מיוחד כל כך בפעילות הזו? שאלנו את ראוכברגר, והוא הפנה אותנו למסיירים שיענו במקומו: "מדובר במשהו שמשלב הנאה, אטרקציה ומסורת", אומרים בהתלהבות משתתפים באחד הסיורים.

"התוודענו לאוצר ההיסטורי המפואר מקרוב, והכל בצורה מאד חוויתית, וכמובן באווירה יהודית תורנית ללא שום פקפוק. הכל מאורגן בצורה מדהימה, ואין לנו מילים כדי להודות לכל מי שארגן את הפרוייקט המיוחד הזה. כל הכבוד להם. רואים שהם השקיעו מחשבה רבה למען הציבור".

ראוכברגר הדגיש: "פעלנו רבות שלמרות שהסיור הוא מקצועי ומרתק, שיהיה נגיש לכל אחד, היישר משכונת מגוריו, והמחיר הוא סמלי לחלוטין. 10 שקלים בלבד למשתתף. זה מחיר השווה לכל נפש, על מנת לאפשר לכל אחד לקבל את ההזדמנות בצורה שיוויונית".

ממלא מקום ראש העיר יצחק פינדרוס, מוסיף ואומר כי "התגובות הרבות שאנחנו מקבלים ממי שהשתתף בסיורים שכבר התקיימו, מוכיחות כי הפעילות באמת עשתה את שלה. גם תושבים ירושלמים ותיקים רבים לא היו לפני כן בחלק מהמקומות שבהם התקיים הסיור".

חבר מועצת העיר, ישראל קלרמן, הבהיר כי "לאור שביעות הרצון האדירה של האלפים שהצליחו לרכוש כרטיסים בזמן ולהשתתף בסיורים, ובשל העובדה שיש ביקוש עצום נוסף שלצערנו אין באפשרותנו כעת לספק, בעתיד נעשה כל מאמץ להרחיב ולהגדיל את הפרוייקט המיוחד הזה".

צפו בגלריית התמונות

האם אפשר עוד לחסוך בקניות השבועיות? האם לפני שבת נוכל לקנות את כל המוצרים שתכננו מבלי לפשוט רגל? אז איפה הכי כדאי לכם לקנות חומוס לשבת? ואיפה תוכלו לחסוך אפילו בזיתים בשימורים? לפי בדיקת מדגם מוצרים מבין רשתות המזון בירושלים יוצא שהרשת היקרה ביותר במגזר
פרוייקט בשבילי ירושלים.
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר