"ימשיך לפעול - רק במקום אחר"

בניגוד להבטחות: עיריית י-ם הוציאה צו פינוי לת"ת סנהדרין

למרות כל ההבטחות שניתנו לרבנים ולעסקנים, עיריית ירושלים הוציאה צו פינוי לת"ת "סנהדרין", כך נודע ל"כיכר השבת" • בהנהלת הת"ת מסרבים לחתום על הסכמה לפינוי • פרסום ראשון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנת ילדי הת"ת בבניין העירייה (צילום: כיכר השבת)

למרות כל ההבטחות לרבנים ולעסקנים הוציאו בעיריית ירושלים ביממה האחרונה צו פינוי לתלמוד תורה סנהדרין, כך נודע ל"כיכר השבת". בשלב זה, מסרבים אנשי ההנהלה לחתום על ההסכמה לפינוי.

גורמים בעיריית ירושלים מבהירים ל"כיכר השבת" כי הם עמדו בהבטחה של העירייה להנהלת התלמוד תורה להעניק להם מבנה חילופי חדש כפי שהובטח בזמנו לחבר ועדת הרבנים של דגל התורה הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק.

גורמים יודעי דבר המעורבים בפרשה אומרים עוד כי ידוע לכולם שקיימת מחויבות של עיריית ירושלים לסמינר הישן בהנהלתו של הרב ישראל לוין זאת בשל התגייסותו בנושא קבלת תלמידות בני עדות המזרח והמלחמה באפליה העדתית.

"הרב לוין בשנים האחרונות הגיע לקראת העירייה בנושא החשוב והביא להסדרת הבעייה ביוזמתו ובניהולו של סגן ראש העיר צביקה כהן ולכן מגיע לו מה שהובטח לו", הם מסבירים.

"התלמוד תורה", מבהירים הגורמים, "ימשיך לפעול ולשגשג במתכונתו - רק במקום אחר, לא פחות גדול ומרווח".

הפגנת ילדי 'סנהדרין' נגד ראש העיר ניר ברקת (צילום: כיכר השבת)

ל"כיכר השבת" נודע מפי גורמים עירוניים כי העברת המבנה של תלמוד תורה סנהדרין מגיעה כחלק מסבב מבנים שמבצעת העירייה בימים אלו לקראת שנת הלימודים, הכולל פינוי שבעה מבנים של מוסדות חינוך, בין מוסדות חרדים, חילונים ודתיים לאומים, על פי הצרכים השונים שבמסגרתם מועברים מבנים לחינוך החרדי בשכונות שונות.

"בשביל שכל הסבב יצא אל הפועל, חייבים שהכל יתקיים ויתבצע כפי שהובטח לכל הצדדים", הם מסבירים.

הפגנת הילדים ברחבת העירייה (באדיבות המצלם)

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים מתנהל מאבק פנימי בין מנהלי רשת 'החינוך העצמאי 'המעניקים גיבוי להנהלת התלמוד תורה במאבקו לבין חברי ועדת הרבנים של 'דגל התורה' שהעניקו אור ירוק למהלך ובברכתם ההעברה יצאה לדרך.

גורמים המקורבים לוועדת הרבנים טוענים כי הגר"ד כהן, הגר"ב סולובייצ'יק והגר"מ ברזובסקי קיבלו את ברכת גדולי ישראל למהלך ועל כן נתנו את אישורם.

גורמים פוליטיים מציינים במקביל כי יש לזכור כי חברי ועדת הרבנים של דגל בירושלים הינם גם חברי הנהלה בסמינר הישן ורומזים לכך שהם והסמינר שבנשיאותם ירוויחו כעת ממהלך ההעברה של המבנה לטובת הסמינר הישן.

מנגד, מקורבי הרבנים דוחים את הטענות הללו ואומרים כי מדובר כאמור בהחלטה של גדולי הדור וחברי וועדת הרבנים היו בסך הכל "ידא אריכתא" שלהם וכי חלילה מלומר שעורבו בנושא אינטרסים כאלו ואחרים.

יצויין עוד כי מקורבי הרבנים טוענים כי הדבר מסור כעת להכרעתם של גדולי הדור מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין. "מדובר במהלך טכני שהינו מחוייב המציאות זאת בכדי שאם גדולי ישראל יכריעו שניתן לפנות את המבנה של הת"ת לטובת הסמינר הרי שהדבר יתאפשר גם באופן חוקי".

לטענתם, כעת חברי וועדת הרבנים ממתינים להכרעתם של גדולי הדור וכפי שיאמרו - כך יפעלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר