פחות שנות מאסר

בית משפט העליון קיצר את עונשו של המחבל הקטין

בית המשפט העליון קיצר את עונשו של המחבל הדוקר מפסגת זאב שפצע שניים יחד עם בן דודו • הנער נידון ל-12 שנות מאסר ועונשו קוצר לתשע שנות מאסר וחצי (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המחבל בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט העליון קיצר היום (חמישי) את עונשו של המחבל הקטין שביצע את פיגוע הדקירה בשכונת פסגת זאב בירושלים בנובמבר 2015. הנער נידון ל-12 שנות מאסר ועונשו קוצר לתשע שנות מאסר וחצי. בפיגוע נפצעו קשה שני ישראלים: ילד בן 13 וצעיר בן 21. הנער ביצע את הפיגוע יחד עם בן דודו שחוסל במקום.

השופט דוד מינץ קבע בהחלטה: "אלה מעשים חמורים, אך בינתיים הוא עבר כברת דרך שיקומית ארוכה כמפורט בתסקיר שירותי המבחן".

עוד כתב השופט: "אכן המערער רקם יחד עם בן דודו תוכנית לרצוח חפים מפשע על רקע לאומני ואידיאולוגי. השניים הצטיידו בכלי משחית ופעלו בצוותא להוצאת תוכניתם אל הפועל. בשל מעשיהם נגרמו חבלות קשות למתלונן ולילד, שהשלכותיהם הן מבחינה פיזית והן בהיבט הנפשי מלוות אותם מאז האירועים ועד היום".

השופט ציין גם כי "מעשים חמורים וקשים מסוג זה הנעשים ממניעים לאומניים ואידיאולוגים מחייבים ענישה משמעותית. אלא שבינתיים המערער עבר כברת דרך שיקומית ארוכה כמפורט בתסקירי שירות המבחן ובאיזון הכולל, נוכח כל האמור לעיל בדבר חלקו באירוע השני, המלצת שירות המבחן וגילו, יש מקום לקצר את תקופת המאסר בפועל ולהעמידה על תשע וחצי שנים חרף שתים עשרה השנים שהושתו עליו בבית המשפט המחוזי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר