סקודה, גוש דן

אלו הרכבים החביבים על גנבי הרכב בישראל

חברת איתוראן מפרסמת את רשימת כלי הרכבים הנגנבים בישראל. במקום הראשון: סקודה. אחריו ברשימה: פולקסווגן, קיה, טויוטה ויונדאי. בגוש דן נגנבים הכי הרבה רכבים (חדשות)

לוחמי מג"ב עוצרים גנבי רכב (צילום: דוברות המשטרה)

חברת איתוראן מפרסמת היום (חמישי) את נתוני גניבות כלי הרכב בישראל, הנתונים מלמדים על כלי הרכב הפופולאריים בקרב גנבי המכוניות, עוד עולה מהנתונים באלו אזורים נגנבים הכי הרבה כלי רכב.

ג'יפ שנגנב והוחזר לאחר מרדף (צילום: איתוראן)

החלוקה מעלה כי גוש דן הוא האזור ממנו נגנבים הכי הרבה מכוניות עם 29% מכלל כלי הרכב הנגנבים בישראל מידי שנה, אחריו אזור השרון עם מספר מכובד של 25% וירושלים עם ארבעה עשר אחוזים בלבד. למרות השיוך הדמוגרפי אזור יהודה ושומרון רשם אחוז נמוך של גניבות רכב עם 2 אחוזים בלבד.

הרכב הלהיט בקרב גנבי הרכב הוא סקודה ורכב מסוג זה נגנב הכי הרבה בישראל אחריו ברשימה פולקסווגן, קיה, טויוטה, יונדאי, מרצדס, איסוזו, מיצובישי, סיאט, אאודי, סיטרואן, שברולט, איווקו, דאף, הונדה וסאנגיונג, הגנבים אניני טעם ומעדיפים רכבים ששנת הייצור שלהם הן 2013-2016.

כך פורצים לבית וגונבים מפתחות ורכב (צילום: איתוראן)

באיתוראן מפרטים בדו"ח כי הגנבים מחבבים ג'יפים וג'יפונים שקפצו לראש טבלת הרכבים הגנובים עם % 34 מסך גניבות כלי הרכב. 31% מהרכבים שנגנבים הם כלי רכבי פרטיים, 18% מסחריים, 3% כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) ו-2% אופנועים.

עוד עולה כי הגנבים מעדיפים לגנוב את המכוניות בימים שני ורביעי, מרבית ההתפרצויות לרכבים נעשית באלימות או שהגנבים מנסים להיכנס אל המכונית באמצעות מחשבים, נתון מפתיע ומעניין נוסף הוא שב-14% מהמקרים הגנבים פרצו לבתיהם של בעלי הרכב, גנבו את המפתחות ונמלטו עם המכונית.

באיתוראן מציינים כי ברבעון השני של שנת 2017 עצרה המשטרה 27 חוליות של גנבי רכב דבר שיחסוך למשק הישראלי 147 מיליון שקלים בקירוב.

עוד עולה כי מבדיקות של המשטרה ואיתוראן מרבית כלי הרכב הגנובים מועברים לטול כרם ולרמאללה שם הם מפורקים ונמכרים לחלקים במוסכים שאינם מורשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר