ניצחון ביניים משמעותי לחינוך החרדי

"התיישנות": נטשו את העולם החרדי, הגישו תביעה ונדחו

ניצחון ביניים משמעותי לחינוך החרדי לאחר שביהמ"ש דחה היום את מרבית התובעים שנטשו את העולם החרדי בתביעתם נגד מוסדות החינוך החרדי על אי לימודי ליבה - בשל התיישנות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ילדים בחיידר. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

ניצחון ביניים למדינה ולמוסדות החינוך החרדים בתביעה שהגישו קבוצת בחורים שעזבו את העולם החרדי.

בפסק דין של השופט המחוזי בירושלים משה בר עם שניתן היום (חמישי) הוא דוחה על הסף את רובם של התובעים שביקשו לתבוע את מדינת ישראל ואת מוסדות החינוך החרדיים בגין הנזק שנגרם להם כביכול בשל החינוך החרדי בו הם למדו.

כזכור, קבוצה של 52 תובעים, בוגרי מוסדות החינוך החרדיים אשר החליטו לנטוש את אורח חייהם החרדי, הגישה תביעה נזיקית כספית למול המדינה.

התובעים טענו כי נגרם להם נזק נוכח אי אכיפת תכנית הליבה על מוסדות החינוך ואי העמדת תכנית השלמה ליוצאים בשאלה.

המדינה, מצידה, בעקבות בקשת פרקליטות המדינה, הגישה הודעת צד ג' לעשרות תלמודי תורה וישיבות קטנות וכן הורי התובעים, בדרישה לשיפוי כספי.

בפסק הדין דחה השופט כל התובעים בתיק שהינם בני 25 ביום הגשת התביעה, בשל העובדה שחלה התיישנות בתביעה, כשהוא מטיל עליהם הוצאות משפט בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

משרד כבירי-נבו-קידר-בלום ושות', המייצג קבוצה של למעלה מ-50 מוסדות חינוך שצורפו לתביעה ואוגדו על ידי איגוד מנהלי הישיבות, הבהיר מפורשות לבית המשפט כי הן לתביעות בוגרי החינוך החרדי והן להודעת המדינה נגד המוסדות אין כל בסיס משפטי ועובדתי.

כך הובהר כי תביעה זו אינה אלא ניסיון נוסף, לאחר שניסיונות קודמים כשלו פוליטית, חוקתית ומשפטית בערכאה השיפוטית העליונה - בג"ץ, לקעקע את אושיות החינוך החרדי, בדרך עקלקלה של תביעה כביכול נזיקית.

כמו כן, הבהירו הפרקליטים כי דין מרבית התביעה להימחק לאור התיישנות שחלה עליה. כך, כל תובע אשר היה בן 25 במועד הגשת התביעה, וחלפו 7 שנים מיום הגיעו לגיל 18, התיישנה תביעתו.

לאחר התדיינות משפטית ארוכה בנושא, קבע היום השופט משה בר-עם כי הדין עם המוסדות ויש למחוק את תביעת התובעים הבוגרים.

עו"ד אורי קידר מסר כי "בעקבות קבלת טענת ההתיישנות מטעמנו, מרבית המוסדות שיוצגו על ידינו ימחקו מן ההליך ויזכו לתשלום הוצאות מידי התובעים. זו עדות נוספת לחשיבות הרבה כי מוסדות חינוך ימצו את זכויותיהם המשפטיות".

עו"ד עקיבא ברילנט שייצג חלק ממוסדות החינוך מציין כי "עם הגעתה של כתב התביעה לידי כמייצג של צד ג' שהוגש ע"י המדינה כנגד כל המוסדות וההורים של החוזרים בשאלה שהגישו את כתב התביעה, כבר הייתי סבור שדין התביעה כולה להדחות על הסף שכן מדובר בתביעה קנטרנית וללא כל בסיס משפטי. מה גם שרוב התובעים תביעתם התישנה זה מזמן. אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתי ועמדת חברי בתיק. ונתן היום פסק דין הדוחה את רוב התובעים שטענת התישנות. אני סבור שדינה של התביעה כולה להידחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר