חשיפת "כיכר השבת"

ביטאון 'העדה' מגיב: הגאב"ד התפשר עם צה"ל? - "זיוף בן 70 שנה"

ברוח הימים הללו - הסכסוך בין 'העדה החרדית' לאגודת ישראל על כשרות מחלבות טרה - מאשים ביטאון העדה במאמר פולמוסי כי מאיר פרוש עומד מאחורי "זיוף" מכתבו של הגאב"ד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיילים חרדים בעת הפוגה מהקרבות במלחמת העצמאות, 1948. אילוסטרציה (צילום: MENDELSON HUGO, אוסף התצלומים הלאומי)

חשיפת "כיכר השבת" את הסכם 'העדה החרדית' וועד הישיבות עם הצבא, בימי קום המדינה, לפיו גאב"ד העדה מהרי"צ דושינסקי זצ"ל חתם כי רק בני ישיבות ישוחררו מצה"ל ואפשר התנדבות בחורי ישיבות לשירות צבאי וביקורת קפדנית על תלמידים שיקבלו פטור, ממשיכה לעורר סערה בחוגי 'העדה', כאשר השבוע ביטאונה הרשמי מגיב לחשיפה וטוען כי היא זיוף.

ברוח הימים הללו, הכתבה שולחת אצבע מאשימה את ח"כ מאיר פרוש (איתו יש לעדה החרדית בימים אלו סכסוך על העברת הכשרות במחלבות טרה), שלדברי עיתון 'העדה' הוא העומד מאחורי החשיפה ב"כיכר השבת".

תחת הכותרת "זיוף בן 70 שנה" הם מגוללים את ההיסטוריה של פעילות מהרי"צ דושינסקי בימי הקמת המדינה ומביאים את מכתבם של בד"צ 'העדה' האוסר על בני ישיבות ללכת לצבא, אשר לדעתם מוכיח את היותו של ההסכם המדובר - מזויף.

החשיפה ב"כיכר השבת"

עם זאת, בגוף הכתבה עיתון העדה נמנע מלקבוע בוודאות כי מדובר בזיוף מוחלט וטוען כי אין להשוות את המציאות היום למציאות אז, הן בכך שאז המצב היה פיקוח נפש והן בכך שהשירות בעשיית "ביצורים" מפני פגזי האויב הירדני לא היה סדיר אלא זמני. עוד הם טוענים, כי ההסכם אז נכפה על ידי ההנהגה החילונית.

מתוך המאמר ב'העדה' היום: "ברור היה לכל בן העדה החרדית כי מהמסמך המדובר - אפילו לו יהא בו קורטוב של אמת - אין להסיק בשום צורה מסקנות למצב היהדות החרדית כהיום, מלבד שהמדובר על ימי טרום קום המדינה, זמנים ומצבים שהיו תחת הגדרת "פיקוח נפש" כפשוטו, וגם לפי מה שנכתב שם הרי זה לא הסכם לשירות סדיר אלא לשירות זמני עד יעבור זעם, כך שכלל אין לדמות מילתא למילתא, והמצב דאז למצב דהיום".

הפגנה של 'העדה' נגד גיוס לצה"ל (צילום ארכיון: ישי כהן, כיכר השבת)

"אלא שכבר בהתחלת התחקיר דנן", ממשיך המאמר, "יש להדגיש בדברינו שגם 'שירות זמני' לא הוסכם אף פעם, ולא היו דברים מעולם, מה גם שהמצב דאז נכפה על יושבי ארה"ק בניגוד לרצונם, ואילו במצבינו כיום הזה, הרי המפלגות החרדיות הם אלו שניסחו את החוק המזעזע והחליטו להפקיר אלפי בחורי ישראל לחסדי הצבא על חשבון בני ישיבות האחרים, וכל זאת ללא דעת תורה... ללא שהתקיימה אף ישיבה אחת בין רבני המפלגות אשר דנו במציאות הדברים תוך שהוצג להם חומרת המצב".

כזכור, תגובה דומה פורסמה על ידי הרב אליקים שלזינגר שהגיב לידיעה שפורסמה בשמו לפיה הרב דושינסקי האשים דווקא את מתנגדי ההסכם ההוא עם הצבא בלא פחות מאהדה לציונות, כי "הציונים של היום גרועים מאלו של פעם".

הפרומו ב'העדה' בשבוע שעבר, לקראת הפרסום היום (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר