לאחר מפגן התמיכה

כמחצית מאזרחי ישראל: התקשורת והשמאל מנסים להפיל את נתניהו

בסקרים שהתפרסמו עלה כי כמחצית אזרחי ישראל מסכימים עם טענת נתניהו אמש בנאומו כי התקשורת התגייסה למסע ציד להפלתו וכי השמאל והתקשורת מנסים לבצע הפיכה שלטונית (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדיווח על הסקר הטרי בערוץ 2 (צילום: מתוך חדשות 2)

יממה לאחר עצרת התמיכה ההמונית בראש הממשלה בנימין נתניהו בתל אביב בעקבות החשדות הפליליים נגדו, והאשמתו שם את השמאל ואת התקשורת כי הם מנהלים "מסע ציד אובססיבי נגדי ונגד בני משפחתי, כדי להביא להפיכה שלטונית", מתברר מסקרים שמתפרסמים הערב כי רבים מאוד בציבור סבורים כמותו.

בסקר שערכו מינה צמח ומנו גבע ממכון המחקר מדגם עבור חדשות 2 עולה, כי 42 אחוזים מסכימים עם טענת נתניהו שהתקשורת התגייסה למסע ציד להפלתו, בעוד 48 אחוזים מהציבור אינו סבור כך.

בחדשות 'כאן' התפרסם סקר לפיו התוצאה ברורה עוד יותר: 53 אחוזים לא חושבים כי השמאל והתקשורת מנסים לבצע הפיכה שלטונית ו-47 אחוזים כן מסכימים עם טענתו זו של ראש הממשלה.

האם הנאום המדובר של נתניהו חיזק או החליש את אמונם בו? נשאלו עוד הנסקרים במשאל חדשות 2. 50 אחוזים מהם ענו כי הנאום לא שינה את אמונם, 27 אחוזים השיבו שהוא דווקא החליש את אמונם ורק אצל 11 אחוזים הנאום חיזק את האמון בראש הממשלה.

תוצאות הסקר השני על השאלה האם הנאום חיזק את האמון בחפות נתניהו או החליש אותה, הן כי 29 אחוזים לא האמינו עוד קודם בחפותו והנאום לא שינה דבר לגבי כך, 17 אחוזים האמינו והוא לא שינה כלום, אצל 12 אחוזים הוא שינה לרעה, אצל 8 אחוז הוא שינה לטובה ו-35 אחוזים כלל לא שמעו על הנאום.

נתניהו לאחר נאומו המדובר (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

עוד עלה בסקר זה, כי 69 אחוזים מהנסקרים חושבים כי יהיה על ראש הממשלה להתפטר במידה ויוגש נגדו כתב אישום, ורק 31 אחוזים חושבים הפוך - שעליו להמשיך בכהונתו עד תומה. בסקר מדגם ענו 15 אחוזים מהנשאלים כי יש לדחות חקירות פליליות נגד ראש ממשלה מכהן, בעוד רוב עצום מהציבור - 72 אחוזים - בטוחים כי יש לחקור אותו מיידית ובמהלך תקופת כהונתו.

כזכור, אמש נשאו רבים מתומכיו של נתניהו שלטים עליהם נכתב בין היתר "בנימין נתניהו ראש הממשלה שלי" ו"המנהיג מספר 1 בעולם", והאווירה התלהטה במיוחד כשהוזכר מעל דוכן הנאומים השלט מההפגנה הקבועה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עליו נכתב "נתניהו אשם - כל עוד לא הוכחה חפותו".

בהקשר זה, דווח בחדשות 2 כי אחראי הביטחון בפתח תקווה, עירו של היועמ"ש, טוען כי ההפגנות מולו מהוות כעת פגיעה לא מידתית בתושבים משום שהן גדלו משמעותית. המשטרה הגיבה לדיווח ואישרה: "נבחן מחדש את ההסדרים שבמסגרתם מתבצעת המחאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר