"חילול שבת ומטרד"

בג"צ דחה דרישה לאסור ההפגנה במוצ"ש

וועד תושבי כפר גנים בפתח תקווה פנו בדרישה דחופה מבג"צ לאסור את קיום ההפגנה בשכונה במוצאי שבת. ההפגנה ליד ביתו של היועמ"ש מנדלבליט. "הפרעה של השבת" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנה הקודמת (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ועד תושבי שכונת כפר גנים בפתח תקווה הגיש עתירה דחופה לבג"צ למתן צו על תנאי ובקשה לצו ביניים בהול לביטול ההפגנות המתוכננות בפתח תקווה בעד ונגד היועץ המשפטי לממשלה.

עו"ד מנחם מושקוביץ, פנה בשעה האחרונה לבג"צ בעתירה דחופה למתן צו על תנאי ובקשה למתן צו ביניים בהול לבטל את ההפגנות המתוכננות מחר בעד ונגד היועץ המשפטי לממשלה.

בעתירתו מעלה עו"ד מושקוביץ שורה של טענות ביניהם פגיעה ברגשותיהם הדתיים של תושבי השכונה, פגיעה בשלוותם ובאיכות חייהם ובהפרת המרקם העדים והשלו של השכונה וגרימת לכלוך וחסימת צירים מרכזיים של תושבי השכונה.

בנוסף מונה מושקוביץ את הפגיעה בחופש המסחר הקניין והעיסוק של בעלי העסקים במתחם ההפגנה בה נערכת מידי שבוע המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה.

עו"ד מנחם מושקוביץ צילום: שחר שחר

לדברי מושקוביץ עיקר הנזק הוא בשל חוסר היכולת של התושבים להגיע לבתי העסקים במתחם המסחר בו מתקיימות ההפגנות, הן בשל העומס הרב שיוצרים המפגינים במקום, הן בשל מצוקת החניה שנלקחת על ידי המפגינים והם בשל חוסר הנוחות שמסב רעש המפגינים לסועדים והיושבים בבתי הקפה והמסעדות במקום.

בנוסף, דורש מושקוביץ מבית המשפט לחייב את המפגינים בקבלת רישיון הפגנה בדומה לכלל ההפגנות המתרחשות בכל רחבי הארץ.

עו"ד מנחם מושקוביץ המייצג את ועד תושבי השכונה אמר לאחר הגשת העתירה כי תושבי השכונה אינם צריכים להפוך לשק החבטות של המחלוקת בפוליטיקה הישראלית.

"לא ייתכן שאנשי שמאל וימין יהפכו את ביתם של תושבי השכונה למגרש ההיאבקות וזירת המאבק הפרטית שלהם ויפרו את שלוותם בהתגוששויות שהופכות את חיי התושבים לבלתי אפשריים. תושבי השכונה לא מביעים עמדה בנוגע להפגנות ומעוניינים שהתקיימו במקום אחר על מנת להחזיר את חייהם לשגרה".

מושקוביץ מסביר ל'כיכר השבת' כי "מדובר בשכונה ש40 אחוז ממנה דתיים ורבים אחרים מסורתיים כאשר ההפגנות נערכות במשולש בתי כנסת בהם מתפללים מאות תושבי השכונה שנפגעים מההפגנות בחילול השבת שנעשה מול עיניהם".

לא הגיוני שאנשים שקנו במיטב כספם דירות במקום בעל אופי וצביון דתי בסוף נאלצים לראות את השבת נרמסת מול עיניהם רק בשל מחלוקות פוליטיות שלא קשורות אליה", הוא מוסיף.

בינתיים, שופט בג"ץ התורן ניל הנדל דחה בקשה לצו ביניים שימנע כבר ממוצ"ש ההפגנות בפתח תקוה נגד היועמ"ש. השופט ביקש מהמשטרה להגיב לעתירה עד יום ד'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר