"מאנדעלבליט פארוואס שוויגסטו"

קמפיין ברחוב החרדי: "ביבי די ממשלה שטינקט פון קאפ"

רחובות השכונות החרדיות כוסו בקמפיין בשפת האידיש נגד ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה • ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקמפיין עומדים פעילים חרדים המזוהים עם עמדות השמאל (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הקמפיין (באדיבות המצלם)

עוברי אורח שצעדו ברחובות בשכונות החרדיות בירושלים לפני שבת הופתעו לראות מודעות בשפת האידיש התוקפות את התמהמהותו לכאורה של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט בעניין חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן תוקפות את השחיתות הקיימת תחת שלטונו של נתניהו.

במודעות נכתב: "ביבי די ממשלה שטינקט פון קאפ" - שפירושו "ביבי הממשלה מסריחה מהראש" וכן "מאנדעלבליט פארוואס שוויגסטו" שפירושו "מנדלבליט מדוע אתה שותק?".

במודעה נוספת נכתב: "מאנדעלבליט - צדק צדק תרדוף נישט האנטלויפן דו האסט זאך צומישט", שפירושו: "מנדלבליט - צדק צדק תרדוף, לא לברוח, אתה התבלבלת".

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי המודעות והכרוזים עומדים פעילים חרדים צעירים המזוהים עם עמדות השמאל המבקשים להבהיר את העובדה כי גם ברחוב החרדי שוררת תחושת אי נוחות מכך שתופעות השחיתות קיימות לכאורה בממשלה הנוכחית.

‏לדברי הפעילים, המטרה היא "שידעו שבכל מקום שיש שחיתות מדברים עליה גם אם זה לא נח או גם אם לא מדברים בריש גלי, ואם יש מישהו שצריך לטפל בזה שיטפל, זה המסר".

"המטרה פה הייתה פעמיים", הם מסבירים, "גם שברחוב שלנו ידעו שיש הרבה חרדים שלא נח להם עם העובדה שהחרדים יושבים בממשלה שמציקה בהרבה נושאים ושראש הממשלה שלה עושה הכל כדי להיאחז בכסאו, והשני שברחוב החילוני יבינו שהחרדים לא בכיס של אף אחד, יש לנו צרכים והם צריכים להתממש, אז נכון שהח"כים שלנו כרגע מניחים לנתניהו ואפילו מדברים בעדו אבל שידעו (החילונים) שאין אצלנו ימין או שמאל ואם ראש ממשלה מימין חוטא אז שיילך".

בתוך כך, הערב (מוצאי שבת) נערכו שוב שתי הפגנות בפתח תקווה, בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בהפגנה אחת מחו אלפים נגד מנדלבליט שלטענתם ממסמס את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים קראו מספר קריאות בהן "הון, שלטון, עולם תחתון", "גם חוקר גם חבר" ו"מנדלבליט לא תגיע לעליון". הם נשאו שלטים שבהם נכתב: "ביבי, גנבת את מגש הכסף" ו"ביבי תתפטר".

ממול, הפגינו מאות פעילים התומכים בראש הממשלה בנימין נתניהו, בהשתתפות יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, וח"כ נאוה בוקר.

ח"כ דוד ביטן הזהיר כי "ההפגנות של השמאל באות ללחוץ על היועץ המשפטי לממשלה ועל המשטרה. ולכן צריך להפסיק אותן, זה פוגע בחקירה. אם אני הייתי עושה את זה 40 שבועות היו מאשימים אותי בפגיעה בחקירה".

ח"כ נאוה בוקר אמרה: "אנחנו כאן כדי לומר למפגיני השמאל שמציקים בכל מוצאי שבת ליועץ המשפטי לממשלה ומטרידים אותו ואת השכנים שלו - עד כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר