"עתיר ניסיון ומעש"

נתניהו הציג: מאיר בן שבת - ראש המל"ל החדש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי מאיר בן שבת הוא ראש המועצה לביטחון לאומי. "עתיר ניסיון ומעש בהגנה על ביטחון ישראל", סיפר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מאיר בן שבת (צילום: באדיבות לשכת רוה"מ )

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי החליט למנות את מאיר בן שבת לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי.

לדבריו: "בעוד יומיים יתחיל בתפקידו כראש המל"ל מאיר בן שבת, שנמצא איתנו כאן. מאיר הוא עתיר ניסיון ומעש בהגנה על ביטחון ישראל, בשב"כ, כולל בתפקידו האחרון בראש מרחב דרום, ואת כל תפקידיו עשה בהצטיינות. הוא גם מוכר לחברי הקבינט שכבר התנסו בבהירות מחשבתו, פרי ניסיונו פעמים רבות. אנחנו מקבלים אותו בברכה".

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה גם להודות בהזדמנות הזאת לאיתן בן דוד שנענה לבקשתי להישאר במל"ל ועשה עבודה יוצאת מן הכלל, וימשיך לעשות עבודה יוצאת מן הכלל. מברך אותך ומודה לך, ואנחנו כמובן נמשיך את עבודתנו המשותפת"

בהמשך דבריו התייחס למשלחת הנשיא טראמפ שצפויה לנחות בישראל: "הנשיא טראמפ ישלח בקרוב את נציגיו, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, לשיחות באזור, כולל כמובן בירושלים, לנסות להתניע תהליך מדיני. אנחנו כמובן נקבל אותם בברכה כתמיד".

מאיר בן שבת נולד בשנת 1966, נשוי ואב לארבעה, כיהן ב-3 השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (מקביל לדרגת אלוף).

מאיר בן שבת

בוגר תואר ראשון במדעי המדינה - אוניברסיטת בר אילן (בהצטיינות), בוגר התכנית לדירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים -אוניברסיטת ת"א, בוגר מגוון רחב של קורסים בתחום המודיעין ובתחום הניהול הבכיר.

התגייס לשירות הביטחון הכללי בינואר 89', מיד עם תום שירותו הסדיר בצה"ל (84-88 בחטיבת גבעתי). התחיל את דרכו כעובד מן השורה במרחב-הדרומי של השירות, רכש מומחיות בתחום החמאס ברצועת-עזה והיה שותף למרבית הפעולות נגדה בשני העשורים האחרונים. בין השאר, ניהל מטעם השירות את הפעילות במבצע "עופרת יצוקה" .

לאורך שנות-עבודתו באירגון, כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, באגפי ביצוע ובאגפי מטה. בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות , והמרחב הדרומי.

בתפקידיו אלה, הופקד על ניהולן של מערכות הכוללות מאות עובדים ומנהלים בתפקידים שונים ובמקצועות מגוונים, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים, קיים קשרי חוץ ענפים, הקים יחידות, הוביל שינויים מבניים, ניהל תהליכי מחקר וחשיבה אסטרטגית ועסק בעיצוב המדיניות בשורה ארוכה של נושאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר