התקנות אושרו

ינתן פטור מאגרה עבור הזעקת כוחות חילוץ במקרים רפואיים

נותרו 3 אגרות לתשלום עבור הגעת כוחות כב"ה - חילוץ ממעלית, פריצת דלת או קריאת ע"י חייגן אוטומטי. היום אושרה האפשרות למתן פטור כשהדבר אירע על רקע רפואי (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: כב''ה פתח תקווה)

בתקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה שאושרו היום (ראשון) בוועדת הפנים של הכנסת, נקבע כי יהיה ניתן להשיג פטור מלא מתשלום אגרה עבור פעולות הרשות שנדרשו לאדם שנזקק לטיפול רפואי מיידי, גם אם לא הוגשה בקשה לכך.

התקנות הללו עושות סדר בנסיבות בהן יינתנו הנחות או פטורים מתשלום אגרות מבצעיות של הרשות הארצית לכבאות והצלה, את שיעורי ההנחות ואת ההליכים בפני 'ועדת ההנחות'.

אף שלפני כחצי שנה כבר ביטלה ועדת הפנים את רוב האגרות המבצעיות, 3 אגרות מבצעיות עדיין נותרו בתוקף: חילוץ ממעלית, פריצת דלת והגעת כוחות הכיבוי בשל קריאת שווא של חייגן אוטומטי.

סגנית היועמ"ש של המשרד לביטחון פנים עו"ד קרן גלאון אמרה בדיון, כי "נותרו שלוש אגרות מבצעיות - חילוץ ממעלית, פריצת דלת או חייגן אוטומטי. בתקופת ההרצה גילינו שנדרשים כמה תיקונים. אנחנו רוצים לבוא לקראת הציבור ולתת הנחה בכל מקרה שאדם נזקק לטיפול רפואי מיידי. תהיה אפשרות לבטל את האגרה".

לשאלת היו"ר ח"כ דודי אמסלם (ליכוד), "ביטול האגרות החל לאחר שפניתי לתקן את העיוות והבהרתי שהאגרות המבצעיות לא הגיוניות. כשלאדם נשרף הבית, לא יעלה על הדעת שישלם אלפי שקלים. אני שמח שהתעוררתם והחלטתם להיות ידידותיים לאזרח. זהו צעד נוסף בהקלה על אזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר