אלוף העולם

סערה בעולם השחמט: גארי קספרוב - חוזר

שחקן השחמט הנודע שפרש לפני כ-12 שנה החליט לחזור מפרישתו ולהתחרות שוב בגיל 54. קספרוב שהיה אלוף העולם בגיל 22 ייתחרה מול שחקנים מהעשיריה הראשונה (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גארי קספרוב (צילום: שאטרסטוק)

אגדת השחמט, גארי קספרוב ישתתף השבוע בטורניר שחמט בינלאומי בסנט לואיס בארה"ב עם מיטב השחקנים, בהם ארבעה הממוקמים בעשירייה המובילה בעולם. קספרוב יתחרה בטורניר, שיתחיל מחר (שני), 12 שנה אחרי שפרש ממשחק פעיל.

קספרוב, שבהיותו בן 22 היה לאלוף העולם הצעיר ביותר שידע עולם השחמט, שלט בענף 15 שנה, והשתתפותו האחרונה בטורניר בינלאומי הייתה במרס 2005. מאז התפנה לעסקים ועלה לא פעם לכותרות לאחר שלא חשש להתבטא בחריפות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כמו גם ידוע בהתנגדותו החריפה לדונלד טראמפ.

כעת הוא ישים בצד את העסקים ואת הביקורת על הנשיא הרוסי ויגיע להשתתף בטורניר. המדורג ראשון בעולם, מגנוס קרלסן הנורבגי, לא ישחק בטורניר. "באתי להוריד את ממוצע הגיל בתחרות", התבדח קספרוב בן ה-54 בחשבון הטוויטר שלו.

קספרוב שנחשב לאחת הדמויות היותר נחשבות בעולם השחמט צפוי להתחרות על המקומות הראשונים אם כי המומחים מתקשים לראות אותו מנצח בקלות את השחקנים הצעירים ששולטים היום בתחום. קספרוב מצדו התבדח עוד על גילו וכתב "אל תקברו אותי עדיין", כשהוא מתייחס לכך שבעיתונות נכתב כי חצי מהמתחרים מולו עוד לא נולדו כשזכה באליפות העולם הראשונה שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר