נסראללה: "הכור בדימונה יותר מסוכן ממיכל האמוניה"

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה התייחס לטיפול של ישראל במכלי האמוניה בחיפה ואיים: "טפלו בכור הגרעיני בדימונה, הוא יותר מסוכן ממיכל האמוניה וצריך לטפל בו" (אקטואליה)

נסראללה, ארכיון (צילום: פאראן קואבאדו פלאש 90 )

בלבנון נערך הערב (ראשון) אירוע לציון 11 שנה לסיום מלחמת לבנון השנייה. באירוע נשא נאום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שאמר כי "התבוסה שהוסבה לישראל ב-2006 תוסב לה פעם נוספת, אך בעצמה רבה יותר, הדוגמה לכך שישראל מכבדת את ההתנגדות ומכירה בכוחה הוא הנושא של פינוי מכל האמוניה בחיפה. אנחנו מקווים שהם יבחנו גם את העברת הכור הגרעיני בדימונה כיוון שהוא מסוכן יותר וצריך לטפל בו".

נסראללה המשיך לתקוף את ישראל ואמר "כיוון שהאויב יודע שהמלחמה הצבאית לא יכולה להשיג את מטרתו ולחסל את ההתנגדות, ושהמחיר שלה יהיה יקר, ומצד שני היא לא יכולה לשתוק על ההתעצמות של חיזבאללה, אז ישראל פונה לאמצעים אחרים".

באשר ל'תלות' כלשונו שישראל מפתחת בממשל האמריקני אמר מזכ"ל חיזבאללה כי "ישראל תולה תקוות בממשל טראמפ והלחץ שהוא יפעיל לשם המטרה הזו, על העם הלבנוני, על ממשלת לבנון ועל החברים והתומכים של חיזבאללה ולמעשה כל אחד שאומר מילה טובה. כל אחד כזה נתקל בלחץ ואיומים. הם החלו בנושא של חוק הסנקציות הפיננסיות ומה שנדרש הוא לא להיכנע. אני אומר לממשל האמריקני שהוא לא יכול, בכל האמצעים שלו, לפגוע בכוח של ההתנגדות, בנחישות שלה ובהתעצמות כוחה בלבנון".

נסראללה תקף אישית את הנשיא האמריקני ואמר: "הטרור הוא של אמריקה וישראל. אפילו טראמפ האשים את אובמה וקלינטון בכך שיצרו את דאעש. היחיד שנלחם בטרור באזור הזה הוא חיזבאללה שהוא לא ארגון טרור, אלא כוח שנלחם בטרור. כן, כן. חיזבאללה הוא כוח הרס וחמוש, אך נגד התכנית הישראלית. חיזבאללה הרס את תכנית 'ישראל הגדולה' בשנת 2000. ההוכחה לכך היא שהם מקימים גדרות בגבול לבנון, בעזה ובגדה. חיזבאללה ביחד עם הפלגים הפלסטינים הביאו לסופה של תכנית 'ישראל הגדולה'. חיזבאללה בשנת 2006 וחמאס בשנת 2014. חיזבאללה ומלחמת 2006 הביאו לסופה של התכנית 'למזרח תיכון חדש' של קונדוליסה רייס".

מזכ"ל חיזבאללה התייחס גם לתלונות של ישראל לאו"ם נגד הפעילות של חיזבאללה בחסות ארגונים לאיכות הסביבה, נסראללה אמר: "ישראל מפחדת היום מהעץ בגבול שלנו כיוון שהיא חושבת שהעץ הזה שומר על המדינה ועל האנשים. ישראל פונה לאו"ם על כך שלבנון שותלת עצים בגבול. ישראל פוחדת מעצים על הגבולות שלנו כי היא חושבת שהעץ יגן על הכפר, על האנשים שיילחמו נגדה כשהיא תתקוף. להם יהיה נשק גרעיני, אך לנו יהיה אסור להחזיק בטיל".

במהלך האירוע בלבנון, הציג הארגון תצוגת תכלית של הפעילות הצבאית בין היתר הציגו הכוחות הצבאיים של הארגון השמדת טנק ישראלי, מיד לאחר מכן עלו על הבמה חמישה פעילים שישראל שחררה מהכלא בעסקת ג'בהת א-נוסרה. על הבמה עלתה גם הלהקה של הארגון שניגנה את ההמנון של חיזבאללה, על מסכי ענק שודרו סרטוני פעילות של חיזבאללה בדרום לבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר