"הסבלנות אזלה"

ראש ה-CIA: צפון קוריאה מתקדמת בקצב מבהיל

ראש סוכנות הביון האמריקאית, מייק פומפאו, אמר בראיון כי צפון קוריאה מתקדמת בצורה מבהילה בתכנית הגרעין והטילים שלה, מה שמאשש את חששותיו של הנשיא טראמפ (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און בוחן טיל חדש (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

רטוריקת התקיפה החריפה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נגד צפון קוריאה מגובה בהערכות של איום אמיתי כפי העולה מדבריהם של אנשי מערכת הביטחון האמריקאית. ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) אמר אתמול (ראשון) כי הוא לא יהיה מופתע אם קוריאה הצפונית תערוך שיגור טיל נוסף, ברקע המתיחות בין שתי המדינות.

מייק פומפאו אמר בריאיון לרשת 'פוקס ניוז' כי כי פיונגיאנג "מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם" בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה, אך הזהיר כי "הסבלנות האסטרטגית" של וושינגטון כלפיה אזלה.

לדברי ראש ה-CIA, "הוא די בטוח" כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ימשיך לנסות ולפתח את תכנית הטילים של ארצו. כשנשאל בריאיון עד כמה קרובה פיונגיאנג להשלמת היכולת לפגוע בארצות הברית עם נשק גרעיני, השיב: "הם מתקרבים". עם זאת, פומפיאו דחה את ההשערות שלפיהן הסכנה למלחמה גרעינית קרובה. "שמעתי אנשים שמדברים על כך שאנו על ספה של מלחמה גרעינית. לא ראיתי שום מודיעין שמצביע על כך שאנחנו במקום הזה כיום", אמר ראש ה-CIA.

לפי היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר, ארצות הברית לא שוללת את האופציה הצבאית נגד קוריאה הצפונית על אף שהיא פועלת בכל הדרכים האפשריות כדי להימנע משימוש בכוח. בריאיון לרשת ABC, נשאל אם איומים לבדם יכולים לעורר תגובה צבאית, והשיב: "זה תלוי באופי האיום".

העלייה במתיחות בחצי האי הקוריאני החריפה מאז מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות חדשות על המדינה המבודדת בתחילת החודש. קוריאה הצפונית איימה על ארצות הברית בתגובה, וטראמפ אמר לאחר פרסום דוח מודיעיני חשאי שהצביע על התקדמות ניכרת שלה ביכולת לפגוע בארצות הברית, כי היא היא תתקל "בזעם ואש שהעולם לא ראה". ביום שישי אמר טראמפ כי "הצבא מוכן לתקוף".

במקביל מתנהלים ניסיונות חשאיים להגיע לפתרון דיפלומטי שירגיע את הרוחות ויימנע מלחמה. היום (ב') ייפגש יו"ר המטות המשולבים גנרל ג'וזף דנפורד עם נשיא קוריאה הדרומית מון-ג'ה אין בסיאול, וידון עמו במשבר עם השכנה מצפון.

דנפורד, שהחל את ביקורו במדינה אתמול, ימשיך ליפן ולסין בימים הקרובים. בבייג'ינג שנמצאת ביחסים טובים עם הרודן הצפון קוריאני דוחקים בוושינגטון ובפיונגיאנג לשמור על איפוק, ובסוף השבוע שוחחו נשיא סין שי ג'ינפינג וטראמפ על ההסלמה בחצי האי. הסינים אף רמזו כי יימנעו מארה"ב לתקוף את קוריאה אך הסבירות כי סין באמת תרצה לפתוח בחזית צבאית מול ארה"ב הוא אינו גבוה כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר