הודות לערנות ההורים והצוות הרפואי – תינוקת ניצלה ממוות בעריסה

ההורים התעוררו באמצע הלילה בעקבות רעשים מוזרים וגילו שהתינוקת לא זזה. בבית חולים שערי צדק הצליחו להצילה לאחר אירוע של דום לב ונשימה: "רק כשיצאתי מטיפול נמרץ וקראתי את כל הגיליון הרפואי שלה, הבנתי שהבת שלי עברה מוות בעריסה" (בריאות, שיווקי)

התינוקת ניצלה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הסיפור מתחיל לפני כחודש וחצי בסביבות השעה 2:30 בלילה. "התעוררתי באמצע הלילה בשביל הילדה שלי, אחותה הגדולה של התינוקת, כשחזרתי לחדר השינה שלי שמעתי קולות מוזרים מהתינוקת שלי שישנה אתנו בעריסה בחדר. היא השמיעה רעש מוזר שלא אופייני לה. אמרתי לבעלי רועי 'מה זה הרעש הזה שהיא עושה?'. הוא קם, הרים אותה – היא הייתה כמו בובה, רפויה, לא זזה".

ההורים צלצלו מיד למוקד מד"א ובזמן ההמתנה לצוות הרפואי החל הב לבצע פעולות החייאה. תשע דקות הוא עיסה לה את החזה בעדינות. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בנויה פעולות החייאה ואחרי כמה ניסיונות הם זיהו אצלה דופק ואז הובילו אותנו באמבולנס לשערי צדק.

בשערי צדק מסבירים כי "התינוקת התקבלה לבית החולים שערי צדק לאחר אירוע של דום לב ונשימה. היא טופלה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, זמן ממושך וחזרה לביתה כתינוקת בריאה ושמחה ללא שיירים נוירולוגיים".

לדברי האם: "רק כשיצאתי מטיפול נמרץ וקראתי את כל הגיליון הרפואי שלה, הבנתי שהבת שלי עברה מוות בעריסה. הצוות בשערי צדק, בראשות מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים ד"ר שרית שחרור-קרני, נלחם על החיים של ביתי".

"מקרה זה הוא דוגמא מצוינת לערנות ולתושיית ההורים", מדגישה מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים ד"ר שרית שחרור-קרני, "וכן לעובדה שניתן לבצע החייאה מוצלחת, על ידי מי שהינו עד לדום הלב, עם תוצאות מצוינות. תגובה נכונה ומהירה ברגע האירוע, היא קריטית להצלת החולה. אירוע זה מדגיש את החשיבות, בלימוד האוכלוסייה כיצד לבצע החייאה, בעיקר במקרה של הורים צעירים. האירוע הזה הסתיים בשמחה גדולה. ההצלחה להציל חיים היא מהות עבודתנו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. אחיות, רופאים וכל צוות היחידה עומל על המקצועיות, הכשירות וההצטיידות במכשור מתקדם, ומעל לכל חריצות ומסירות, לטובת הגשמת היעוד של היחידה – הצלת חיים וטיפול מיטבי בחולים".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר