רוצה להיות חברת כנסת, למה לא קבלנית בניין?

מחאות-מחאות מלאה הארץ. אין ספק שזה באופנה. בעקבות מחאת הנשים החרדיות בגין הדרתן מריצה לכנסת יחד עם ש"ס ו'אגודה', מורן אבוטבול עונה להם במחאה משלה. הן רוצות להשמיע את קולן כנציגות ציבור בכנסת, אבל היא חולמת להיות קבלנית בניין בראשו של מנוף. כך זה מתחיל

mame | כיכר השבת |
מחאות כפטריות אחר הגשם

תמיד אהבתי לקדוח קירות. סבא שלי מספר בערגה על הימים בהם הוא ואני היינו קודחים יחד בקונגו הענקי והישן שלו, מתרפקים על צלילי הקידוח המשכרים. כשאגדל, הבטחתי לעצמי- אהיה פועלת בניין. אשבור קירות, אפצח סלעים – שום דבר לא יעמוד בדרכי!

ברגע שיצאתי מהסמינר והתחלתי לחפש עבודה, התברר לי שלמרות כישורי המעולים בתחום הקידוח, כמו גם הניסיון הרב שצברתי במהלך השנים- שום חברה קבלנית ששלחתי אליה את קורות החיים שלי – לא התייחסה אליהם ברצינות.

כשהחלטתי לעשות מעשה ולצאת בבוקר אל הצומת בה התרכזו כל השבחי"ם, ומחפשי העבודה למיניהם- גם כאלו שהיו הרבה פחות כישרוניים ממני, ואפילו ללא ניסיון כלל, גיליתי שאף אחד אינו מעוניין להעסיק אותי במקצוע שבו אני מסוגלת לתרום כל כך הרבה....

בינתיים מצאתי עבודה בתחום אחר- המעסיקים שלי גמרו עלי את ההלל, הספקתי להינשא, לגדל ילדים ואפילו לשפץ את הבית הפרטי שלי בכוחות עצמי. אבל אף פעם לא זנחתי את החלום הישן...

אז כבר החלטתי שזה עלול להיות בזבוז אם אפנה את מרצי לקדיחות אויר פרטיות – רציתי לעשות משהו למען כלל הנשים הסובלות והדחויות במדינה צרת האופקים שלי, בה אישה אינה יכולה לשמש פועלת בנין, לקום ב-4 בבוקר, ללבוש סרבל ונעלי עבודה ולממש את עצמה במקצוע מכניס וחוויתי...

מהעמוד הזה, אני פונה לכל מי שרואה עצמה פגועה מהניסיון להדיר נשים מוכשרות ומשכילות מעבודה מכניסה ורווחית להצטרף למחאה שלי ולשים סוף לצרות האופקים והפרימיטיביות.

* * *

האמת היא שדי התרגלתי למחאות שמוחות והולכות בשנים האחרונות, ובכל זאת אפשר לומר שהמחאה האחרונה די הפתיעה אותי.

לא הייתי כל כך פתאטית לחשוב שזה לא יגיע בסופו של דבר, ולמרות זאת אני מרגישה צורך עז למחות.

רובכן מן הסתם מבינות במה דברים אמורים, חלק מכן אולי תחשובנה אחרת ממני –שנשים כן צריכות לפעול ברמה הפרלמנטרית וזו זכותכן. מהמקום שלי על הגלובוס הזה, אני עדיין בוחרת בצניעות הטבעית שנוצרה עם האישה מאז שהיא כבר לא צלע.

זה לא שאני חושבת שנשים לא מסוגלות לנהל את העניינים הללו טוב יותר מגברים, דווקא להיפך. ובכל זאת, אני מציעה לכן פעם אחת –לא להתמקד בעיקר אלא במה שמסביב...

לא פשוט בכלל לנהל בית עם ילדים (ובעל ששששש.....!!) בדור הזה. לכל אישה יש את המחויבויות שלה, וגם אם תאמרנה שגברים מחויבים לסייע ולתת יד בבית בדיוק כפי שנשים לוקחות את העול הזה כמובן מאליו, (והוא בהחלט מובן מאליו) אני סבורה שאף אחת לא חושבת שבעלה מסוגל למלא את מקומה בבית מבלי שהיא תיאנח על האופן שבו הוא עושה זאת. את סופר-וומן, אבל אין ספק שבעבודה מחייבת כל כך תאלצי להזניח את הדברים החשובים באמת.

מי לדעתך יכין שיעורי בית עם הילדים כשאת תהיי עסוקה בדיון בנוגע לשילוב לימוד הליב"ה במערכות החינוך החרדיות?

וכשתלכי להצביע על הצעת החוק לשילוב משגיחות כשרות במסעדות- מי יברור את האורז לארוחת הצהריים של הילדים שלך?

מה יקרה כשתצאי לסיור יחסי ציבור בשוק מחנה יהודה? האם תנצלי את ההזדמנות לעשות קניות לשבת ותרוויחי כפליים?

והאם תכשירי שומרות חרדיות מה- WWF (גרות למהדרין בזכות הלחצים שהפעלת על החכי"ם החילונים בהצבעה בנושא גיור כהלכה ) להשגיח עליך במשך הזמן הזה?

תשלימו בכבוד עם העובדה שיש לכן שליחות חשובה יותר בבית שלכן, ותפסיקו את מלחמת הכוחות הבלתי הגיונית הזאת. נכון. נשים יכולות לעבוד כמעט בכל מקום הגיוני שעולה על הדעת- גם בכנסת.

אבל הן לא צריכות.

תהיינה נשיות, אתן עושות את זה כל כך טוב במראה החיצוני, אז למה מבפנים אתן מתעקשות להפוך לגברים? עוד קצת צניעות לא תזיק לאף אחת. ואפילו לא הזכרתי את החובות ההלכתיים שלנו בנושא הזה.

אה, ותשאירו לגברים להוריד את הזבל.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית