מחממים את השבת עם עוגיות שלג נימוחות

עוגיות שוקולד מושלגות הפכו למצרך פופולארי לאחרונה במאפיות בסופרמרקטים. הגירסא הרגילה שלהם מכילה הרבה שוקולד ומרגרינה, מה שהופך את המתכון ליקר, מורכב ומשמין הרבה יותר. שלומית רובין גילתה את הגירסא המהירה והטעימה יותר של המתכון. עוגיות, כוס תה חם וסיפור

שלומית רובין | כיכר השבת |
בצק שוקולדי עם שלג של אבקת סוכר

אתחיל בווידוי קטן: אני הבשלנית הכי טובה במשפחה שלי. "זה ווידוי, זה?" אתם אומרים "זו שחצנות בלי בושה". רגע, זה לא החלק הזה. אני צריכה להודות שבכל מה שנוגע לאפייה אני, עפעס, לא ממש מוכשרת. הכתר הזה שייך לאחיותיי. את המתכון הזה העזתי לנסות לכבוד חברה טובה שהתארסה.

בדחילו, ולא מעט רחימו, ערבבתי את החומרים בקערה, בדיוק בסדר הנכון, ולמול עיניי הפכו הקמח והקקאו לפלא של בצק בניחוח שוקולדי ממכר. אבל עוד לא העזתי לשמוח. הייתי בטוחה שמשהו יתפקשש לי בתנור. 7 דקות צפיתי בדלת השקופה (ותודה לא-ל על תנורים בעלי דלתות שקופות למען לב פועם של אופה מתחילה) וזה קרה!

העוגיות תפחו והתפוצצו פיצוץ מבוקר של רעידת אדמה מזערית. זה היה כמעט נס!

הן יצאו מהתנור יפהפיות, מפיצות את ריחן החמים, ומעוטרות בשלג מרגש וחורפי של אבקת סוכר. טעמתי אחת, כדי להיות בטוחה שאני לא מרעילה את הכלה הטרייה. הכנסתי לקופסת מתנה וצירפתי פתק: "הסינים מגישים עוגיות מזל, אני אפיתי לך עוגיות מזל-טוב!"

כמות: 20 עוגיות, זמן עבודה: 5 דק', זמן הכנה כולל: 45 דק'

מצרכים לעוגיות שלג ללא שוקולד:

1/3 כוס שמן

1 ביצה

2 חלבונים

כוס ורבע סוכר

כפית תמצית וניל

1+2/3 כוסות קמח

3/4 כוס קקאו

שקית אבקת אפיה

1/2 כפית מלח

1/2 כוס אבקת סוכר לגלגול העוגיות.

אופן ההכנה:

1. מערבבים בקערה את השמן עם הסוכר ותמצית הוניל. טורפים קלות את הביצה והחלבונים, מוסיפים ומערבבים עד שהתערובת אחידה.

2. מערבבים בקערה נפרדת את הרכיבים היבשים (קמח, קקאו, אבקת אפייה ומלח), מערבבים עם תכולת הקערה השניה. יוצרים כדור בצק גדול, הבצק הופך לנוקשה - לא להבהל. עוטפים היטב בניילון נצמד ומכניסים למקרר לחצי שעה.

3. מכינים קערה עם אבקת הסוכר, יוצרים כדורים קטנים, מגלגלים בסוכר עד לכיסוי מושלם ומניחים בתבנית אפייה שטוחה שכוסתה בנייר אפיה.

4. אופים בטמפ' של 180 מעלות במשך 7-8 דקות, ונותנים לעוגיות להתקרר 2-3 דקות לפני שמוציאים אותן מהתבנית

אף אחד לא יאמין כמה הן קלות להכנה

אף אחד לא יאמין כמה הן קלות להכנה

הכינו כוס תה ירוק, או קמומיל, הן נהדרות גם עם תה נענע טרייה, תטעמו אחת מיד (כי חייבים!) ואכסנו את השאר בקופסת עוגיות מתאימה, כדי שיישאר משהו לשבת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית