זהירות: האיחול "בתיאבון" הופך לכמעט קללה

מזג האוויר הקר והגשום משפיע בצורה מיסטית על התיאבון שלנו. כדי שלא נצטרך לבכות על כך בקיץ, מומלץ כבר עכשיו לאמץ מספר דרכים להתמודד עם התיאבון החורפי המוגבר. לצערנו, לא ניתן לקיים שיחות נפש ארוכות עם קיבה הומה מרעב ולהגיע להסכם. אז איך לאלף את התיאבון?

דינה פלר | כיכר השבת |
בתיאבון. לא לבריאות!

מה הוא בעצם תיאבון? זו איננה פעולה חתרנית של החצאיות שלנו שהחליטו להפסיק לעלות עלינו. זהו קולם של תאי העצב בקיבה שלנו. כשהקיבה מתמלאת- תאי העצב שבתוכה שולחים הודעה למוח כי איך צורך לבקש אוכל נוסף. כשאנחנו חוטאים בהתעלמות מקריאות תאי העצב, אנחנו אוכלים יותר מדי והקיבה מתרחבת. וככל שהקיבה מתרחבת כך אנחנו נאלצים כל פעם לאכול יותר ויותר כדי להגיע למילויה ולגרום לתאי העצב לשלוח הודעה למוח "לכבות את התיאבון". כשהקיבה מתרחבת יותר מדי, תחושת הרעב מופיעה גם לעיתים קרובות יותר וזה גורם לנו לנשנש בין הארוחות.

מאלפים את הקיבה

לצערנו, לא ניתן לקיים שיחות נפש ארוכות עם האיברים הפנימיים ולהגיע אתם להסכם. למרות כל הישגי הדמוקרטיה במקרה הזה ניתן להגיע לשביתת נשק רק ע"י הפעלת אלימות קלה. אם במשך תקופה מסוימת נתעקש על תזונה מאוזנת וכמויות סבירות של אוכל תוך כדי התעלמות מהקריאות הפנימיות לטרוף עוד כריך ועוד עוגה, היקף הקיבה יצטמצם. זה אומר גם שתחושת השובע תתחיל להגיע מהר יותר ולא נסבול מהתקפי משיכה אובססיבית לחטיפים ונשנושים.

מה הוא בעצם תיאבון? זו איננה פעולה חתרנית של החצאיות שלנו שהחליטו להפסיק לעלות עלינו. זהו קולם של תאי העצב בקיבה שלנו. כשהקיבה מתמלאת- תאי העצב שבתוכה שולחים הודעה למוח כי איך צורך לבקש אוכל נוסף. כשאנחנו חוטאים בהתעלמות מקריאות תאי העצב, אנחנו אוכלים יותר מדי והקיבה מתרחבת. וככל שהקיבה מתרחבת כך אנחנו נאלצים כל פעם לאכול יותר ויותר כדי להגיע למילויה ולגרום לתאי העצב לשלוח הודעה למוח "לכבות את התיאבון". כשהקיבה מתרחבת יותר מדי, תחושת הרעב מופיעה גם לעיתים קרובות יותר וזה גורם לנו לנשנש בין הארוחות.,מאלפים את הקיבה ,לצערנו, לא ניתן לקיים שיחות נפש ארוכות עם האיברים הפנימיים ולהגיע אתם להסכם. למרות כל הישגי הדמוקרטיה במקרה הזה ניתן להגיע לשביתת נשק רק ע"י הפעלת אלימות קלה. אם במשך תקופה מסוימת נתעקש על תזונה מאוזנת וכמויות סבירות של אוכל תוך כדי התעלמות מהקריאות הפנימיות לטרוף עוד כריך ועוד עוגה, היקף הקיבה יצטמצם. זה אומר גם שתחושת השובע תתחיל להגיע מהר יותר ולא נסבול מהתקפי משיכה אובססיבית לחטיפים ונשנושים.,, סיבים תזונתיים,הבשורות הטובות הן שיש גם מאכלים שעוזרים לרמות את התיאבון. למשל, סיבים תזונתיים מתנפחים בבטן וגורמים לתחושת השובע. וסיבים תזונתיים נמצאים למשל בירקות. כמו כן, כוס מים לפני הארוחה גם הוא תופס מקום בקיבה ומשאיר קצת פחות מקום לאוכל. והתבלינים הם דווקא משתפי פעולה של החצאיות הערמומיות, ולהן יכולת מוכחת להגביר את התיאבון. כך גם לאוכל המלוח והמעושן.,ארוחות קטנות בדרך להצלחה גדולה ,דרך נוספת לא לאפשר לקיבה לשלוח אזעקות תיאבון לשווא היא לאכול מעט, אבל לעיתים קרובות. 5-6 ארוחות קטנות ביום עדיפות על 3 ארוחות גדולות. כשהארוחות הללו מתקיימות גם בשעות קבועות הגוף לאט-לאט לומד לפתח תיאבון בשעות האלה בלבד. אם שעת הארוחה עדיין רחוקה וכוחות האויב מפרים את שגרת החיים בהתקפות תיאבון, ניתן להיעזר בסוכרייה למציצה. הפחמימות והסוכר שבסוכרייה מגיעים מהר מאוד למחזור הדם.,מרכז התיאבון שבמוחנו מגיב לרמות גבוהות של סוכר בדם ומשתתק לזמן מה. רק אל תשכחו שהשיטה הזאת באה לעבוד על הקיבה והמוח בלבד ואל תנסו לעבוד על עצמכם. מדובר בסוכרייה אחת בלבד ועדיף מופחתת קלוריות ולא בשקית הסוכריות האהובות עליכם.,, להגביר את תחושת השובע,חינוך הוא תהליך איטי, לכן גם כשאתם מחנכים את הקיבה שלכם, אל תמהרו. תאכלו לאט, כך תגבירו את ספיגת כל החומרים החשובים שיש במזון וגם תסייעו לתחושת השובע להישמר לאורך זמן. ידוע גם שככל שאנחנו לועסים מהר יותר כך בסופו של דבר המנות שאנחנו אוכלים הן גדולות יותר. תהיו סבלניים ואיטיים, ולאט-לאט התיאבון שלכם יתחיל לאותת לכם על הצרכים התזונתיים האמיתיים שלכם, ולא יריץ אתכם למטבח כל פעם שהתפנה קצת מקום בבטן.
העשירי את התפריט היומי בסיבים תזונתיים (צילום: שאטרסטוק)

סיבים תזונתיים

הבשורות הטובות הן שיש גם מאכלים שעוזרים לרמות את התיאבון. למשל, סיבים תזונתיים מתנפחים בבטן וגורמים לתחושת השובע. וסיבים תזונתיים נמצאים למשל בירקות. כמו כן, כוס מים לפני הארוחה גם הוא תופס מקום בקיבה ומשאיר קצת פחות מקום לאוכל. והתבלינים הם דווקא משתפי פעולה של החצאיות הערמומיות, ולהן יכולת מוכחת להגביר את התיאבון. כך גם לאוכל המלוח והמעושן.

ארוחות קטנות בדרך להצלחה גדולה

דרך נוספת לא לאפשר לקיבה לשלוח אזעקות תיאבון לשווא היא לאכול מעט, אבל לעיתים קרובות. 5-6 ארוחות קטנות ביום עדיפות על 3 ארוחות גדולות. כשהארוחות הללו מתקיימות גם בשעות קבועות הגוף לאט-לאט לומד לפתח תיאבון בשעות האלה בלבד. אם שעת הארוחה עדיין רחוקה וכוחות האויב מפרים את שגרת החיים בהתקפות תיאבון, ניתן להיעזר בסוכרייה למציצה. הפחמימות והסוכר שבסוכרייה מגיעים מהר מאוד למחזור הדם.

מרכז התיאבון שבמוחנו מגיב לרמות גבוהות של סוכר בדם ומשתתק לזמן מה. רק אל תשכחו שהשיטה הזאת באה לעבוד על הקיבה והמוח בלבד ואל תנסו לעבוד על עצמכם. מדובר בסוכרייה אחת בלבד ועדיף מופחתת קלוריות ולא בשקית הסוכריות האהובות עליכם.

העדיפי 5-6 ארוחות קטנות ביום (צילום: שאטרסטוק)

להגביר את תחושת השובע

חינוך הוא תהליך איטי, לכן גם כשאתם מחנכים את הקיבה שלכם, אל תמהרו. תאכלו לאט, כך תגבירו את ספיגת כל החומרים החשובים שיש במזון וגם תסייעו לתחושת השובע להישמר לאורך זמן. ידוע גם שככל שאנחנו לועסים מהר יותר כך בסופו של דבר המנות שאנחנו אוכלים הן גדולות יותר. תהיו סבלניים ואיטיים, ולאט-לאט התיאבון שלכם יתחיל לאותת לכם על הצרכים התזונתיים האמיתיים שלכם, ולא יריץ אתכם למטבח כל פעם שהתפנה קצת מקום בבטן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית