החזית המשפטית

היריב הוותיק של ניר ברקת ייצג את הורי התלמידים הספרדים מ"סנהדרין"

פרסום ראשון: עו"ד יוסי חביליו, אחד ממבקריו הגדולים של ניר ברקת ולשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, ייצג משפטית את הורי התלמידים מחיידר "סנהדרין" במאבקם נגד פינוי המוסד לטובת סמינר "הישן" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עו"ד יוסי חביליו (צילום: רועי שבתאי - CC BY-SA 4.0 / ויקיפדיה)

הת"ת הספרדי לא נכנע: למרות ההחלטה הסופית של עיריית ירושלים לפנות את מבנה ת"ת סנהדרין ולאכלס במקומו את תלמידות סמינר הישן - שיישומה צפוי להתעכב בשל החלטת משרד הפנים לעצור את ההקצאה לסמינר "הישן" - בוועד ההורים של הת"ת החליטו לפתוח חזית משפטית מול העירייה.

ההורים שכרו את שירותיו של עורך הדין יוסי חביליו, ושיגרו לראש העיר ניר ברקת ולהנהלת העירייה התראה לפני נקיטת צעדים משפטיים. ההורים מאיימים לעתור נגד כוונת העירייה לערוך סבב מבנים בעיר לקראת שנת הלימודים הקרובה, בין הסבב נמצא גם מבנה הת"ת שהעירייה מייעדת אותו לסמינר הישן, לאחר סיכום על הכנסתן בתמורה של תלמידות ספרדיות לסמינר שבעבר עלו נגדו טענות על אפלייה.

כזכור, נחשף ב"כיכר השבת" אישורו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי למהלך, שקיבל את דעתם של חברי ועדת הרבנים הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולוביצ'יק, שטענו בעד פינוי הת"ת הספרדי.

הורים לתלמידים בתלמוד התורה הספרדי, שעומדים מאחורי שכירת חביליו, מדגישים כי קיבלו אור ירוק וברכת הדרך מרבם לפני נקיטת הליכים משפטיים בנושא. אולם מנגד, גורמים בעירייה טענו כי "מדובר בעתירה תמוהה, שכן זהו בניגוד גמור לדעת מרן הגר"ח, וזו פעם ראשונה שמוסד חרדי עותר בגלוי לערכאות נגד דעת תורה ברורה".

הפגנה של תלמידי "סנהדרין" (ארכיון כיכר השבת)

להערכת גורמים בעירייה, בית המשפט ידחה את העתירה, באם תוגש. הם מציינים כי אמש דחה בית המשפט את טענות עו"ד חביליו בעתירה קודמת לצו מניעה כנגד סבב המבנים שמתכננת העיריה בנווה יעקב.

בעתירה עליה מדברים הגורמים בעירייה, בית המשפט קיבל את הנמקות העירייה וקבע כי "בנקודת הזמן הנוכחית אין הצדקה מספקת להוצאתו של צו הביניים המבוקש" והוסיף כי "מתן הצו המבוקש עלול לסכל יישומה של החלטה אשר נועדה להיטיב את תנאי הלימודים של מספר רב של תלמידים, הלומדים כעת בתנאים לא נאותים".

דחיית העתירה של חביליו הגיעה לאחר שוועד הורי בית הספר ברנדט, הגרעין התורני בנווה יעקב, רשת שעלים ונציגות בית הכנסת של העדה האתיופית שלחו לעירייה מכתב בו הם מבהירים באופן ברור כי "העתירה המוגשת כנגד עיריית ירושלים וגופים נוספים אינה על דעתנו וכי עו"ד יוסי חבליו לא קיבל רשות לייצג אותנו בנושא"עוד ציינו כי "אנו ממשיכים בתהליך ההידברות הישיר עם עיריית ירושלים ומנח"י וביישום המתווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר