מוותרים על הירי

מתקפלים: צפון קוריאה לא תירה את הטילים

איומי טראמפ עזרו: לאחר כמה ימי מתיחות הודיעו הצפון קוריאנים כי הם "יעקבו אחרי האמריקאים" לראות כיצד יתנהגו ובינתיים ישהו את תכניתם לירות טילים על האי גואם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, סוכנות הידיעות הקוריאנית)

יורד מהעץ? מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, השהה את ההחלטה על שיגור טילים לעבר הטריטוריה האמריקנית גואם, במטרה לעקוב זמן מה נוסף אחר פעולותיה של ארצות הברית. כך דיווחה הלילה (ג') KCNA, סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה. במקביל, בוושינגטון איימו כי יירטו כל טיל שיעשה דרכו לעבר האי שבאוקיינוס השקט בו מצויים בסיסים אמריקאים.

התכניות המפורטות של פיונגיאנג לירות ארבעה טילים בסמוך לגואם עוררו בשבוע החולף גל של מתיחות באזור, שכלל את הצהרתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי ימטיר "אש וזעם" על צפון קוריאה, אם תהווה איום על ארצות הברית. האיומים האמריקאים עשו ככל הנראה את שלהם והנשיא הצפון קוריאני התקפל באלגנטיות.

בצפון קוריאה דווח כי בהופעתו הפומבית הראשונה מזה כשבועיים, קים ניהל מפגש ארוך עם הפיקוד הצבאי בארצו, בחן את התוכנית ושוחח עליה עם הקצינים הבכירים. בדיווח נאמר כי קים אמר ש"אם הינקים (כינוי גנאי לאמריקנים) יתמידו בפעולותיהם המאוד פזיזות ומסוכנות בחצי האי הקוריאני ובסביבתו, ויבדקו את הריסון העצמי של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה (שמה הרשמי של צפון קוריאה), פיונגיאנג תקבל החלטה משמעותית כפי שכבר הצהירה.

"ארצות הברית, שהייתה הראשונה להכניס ציוד גרעיני אסטרטגי רב לאזור, צריכה קודם כל לקבל את ההחלטה הנכונה ולהראות במעשים שהיא מעוניינת להקל על המתיחות בחצי האי הקוריאני ולמנוע התנגשות צבאית מסוכנת", מסרו הקוריאנים.

בכירים אמריקנים ונשיא דרום קוריאה ניסו בימים האחרונים להנמיך את הלהבות באומרם כי הסיכון לעימות קרוב אינו גבוה, אך מצד שני הדגישו את נכונותם להגיב צבאית לכל מתקפה מצידה של צפון קוריאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר