בשל הסנקציות החדשות

נשיא איראן באיום פומבי: "ננטוש בקלות את הסכם הגרעין"

חזית אחת נרגעת מעט, אחרת מתחממת: לאחר קולות הנסיגה של צפון קוריאה מאיומיה מול ארה"ב, כעת איראן שבה ומדליקה את המתיחות הבינלאומית ביחס להסכם הגרעין בינה לבין המעצמות (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנשיא רוחאני (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

נשיא אירן חסן רוחאני איים הבוקר (שלישי) בנאומו בפרלמנט שהועבר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית, כי ארצו תפרוש מהסכם הגרעין. "אנחנו יכולים לנטוש בקלות את ההסכם עם מעצמות העולם אם ארה"ב תדבוק במדיניות הסנקציות והכפייה", אמר.

בתגובה לסנקציות החדשות שהוטלו לאחרונה על איראן, הוסיף רוחאני: "הניסיון הכושל של הסנקציות הביא בעבר את המדינות לשולחן המשא ומתן. אם ארצות הברית רוצה לחזור לזה, בתוך זמן קצר - לא שבועות או חודשים, אלא שעות או ימים - נחזור למצב הקודם, רק יותר חזקים".

לדבריו, "טראמפ הוכיח לעולם שהוא לא פרטנר טוב, לאחר שאיים לסגת בעצמו מההסכם ולאחר שבחודשים האחרונים העולם היה עד לכך שארצות הברית התעלמה מהסכמים בינלאומיים והראתה לבנות בריתה כי היא לא שותפה אמינה למשא ומתן".

שיגור טילים איראניים (צילום ארכיון: תקשורת ערבית)

"הנשקים שלנו נועדו לשלום, שנשען על כוחנו הצבאי", אמר כזכור רוחאני לפני כשבוע וחצי כשהושבע לתפקיד נשיא המעצמה השיעית בפעם השנייה.

הרגע לדבריו נפרס בתלונה דחופה שהגישה איראן לפני כשבועיים לגוף שמפקח על גוף הגרעין נגד וושינגטון, בעקבות הסנקציות החדשות שהפעילה ארצות הברית נגדה, בה היא האשימה את וושינגטון בהפרת הסכם הגרעין על ידי הטלת הסנקציות החדשות ובכוונתה לסגת מהסכם שנחתם לפני כשנתיים, לו כזכור התנגדה ישראל.

הסנקציות המדוברות אושרו ברוב מוחץ בבית הנבחרים האמריקני בעקבות שיגור הטיל הבליסטי שנושא לווין לחלל, בידי איראן. בארה"ב טענו כי הדבר מפר סעיפים מהסכם הגרעין שהוביל ברק אובמה, הנשיא הקודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר