"הגשר נבדק וקיבל ציון גבוה"

בתו של נהג המשאית שהתנגש בגשר: אבא היה זהיר מאוד

בעוד שלחברת 'נתיבי ישראל' ברור כי האשם הבלעדי בתאונה בה קרס אתמול גשר רמת אלחנן הוא נהג המשאית, ילדיו יוצאים היום להגנתו: "משהו לא הגיוני בסיפור הזה", הם מתעקשים (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אליחי, נהג המשאית (צילום: באדיבות המשפחה, מתוך ynet)

התאונה הקטלנית שאירעה אתמול (שני) כשמנוף המשאית בה נהג אליחי טדרי פגע בגשר רמת אלחנן שקרס עליו בעקבות כך ומחץ אותו למוות, מעלה לסדר היום את תחזוק הגשרים ובמיוחד את אלו המיועדים להולכי רגל כמו זה שקרס.

מתברר, כי הגשר המדובר נבנה לפני 42 שנים ועבר שדרוג לפני 8 שנים. בראיון ל-ynet אמר מהנדס הגשרים רז מור: "גשרים אמורים לא ליפול. גשרים אמורים לעמוד בעומסים לפי התקינה או לא למעלה מזה, אבל גשרים אמורים להיות לפי תקינה לפי זמן הקמתם. זאת אומרת שהגשר הזה שנבנה בערך לפני 30 שנה עמד בדרישות התקינה מלפני 30 שנה. אני מניח שאם הגשר הזה היה מתוכנן ומוקם כיום, סביר מאוד שהתאונה הזאת לא הייתה מתרחשת בצורה הזאת. ייתכן שהמשאית והמנוף היו מתפרקים, אבל אם הגשר היה בנוי לפי התקינה הנוכחית הגשר לא היה נופל".

ב'נתיבי ישראל' (מע"צ) דוחים את טענות אלו. לדברי גורמים בחברה, "הגשר עבר סקירה מפורטת לפני ארבעה וחצי חודשים ואף קיבל ציון גבוה. הגובה המותר למשאית הוא עד 4.80 מטר וכי הגשר נבנה עם מקדם בטיחות כך שהקטע הנמוך ביותר שלו הוא 5.05 מטרים".

עוד מסרו מהחברה, כי מדובר בגשר שתוכנן כדי להעביר הולכי רגל, ו"אין לו יכולת להכיל עוצמת פגיעה ישירה של 60 טון כפול 100 קמ"ש". מה שאירע אמש, הוא שהמנוף נכנס מתחת לגשר, הרים אותו, הוציא אותו ומשך אותו מנקודות העיגון שלו לקורה. יצויין, כי כי לא כל המסה של חזית המשאית נתקעה בגשר אלא החלק העליון של המנוף שיצר חיכוך וזעזע את הגשר.

מנגד, שיפרית, בתו של אליחי שביצע את התאונה ונהרג, יצאה להגנתו. לדבריה: "אבא נהג זהיר מאוד ומשהו לא הגיוני בסיפור הזה, כנראה הייתה טעות אנוש. הוא כל כך אחראי על הכביש ואין לו דו"חות בכלל, אי אפשר לדעת למה הוא נסע ככה".

מצלמות התנועה תיעדו דקות לפני האירוע את המשאית והמנוף המסוכן (צילום: נתיבי ישראל)

בנו ליאב אמר: "אבא תמיד עזר לזולת. היה לו ותק של 40 שנה על הכביש. הוא היה מכונאי במקצועו, שירת בצבא קבע כקצין רכב, והתנדב עד לפני שלוש שנים". "דיברנו בפעם האחרונה בשבת. אנחנו עצובים מאוד", הוסיפה שיפרית.

גרושתו חנה תיארה: "רק בשבת האחרונה הוא ישב עם הנכדים ואמר כמה הוא אוהב אותם. הלך לנו ראש המשפחה. שמעתי על התאונה בטלוויזיה ואמרתי לבן שלי, 'תראה איזה תאונה יש בכביש 4'. מי בכלל חלם שזה הוא. רק בחצות דפק אצלי מישהו במשטרה שהודיע לנו".

גופתו של אליחי שרק לאחר כמה שעות הצליחו כוחות ההצלה לחלצה מהרכב, תיטמן היום אחר הצהריים בשעה 5 בבית העלמין ירקון.

(צילום: Moti Karelitz/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר