הקריסה בבני ברק

עמד בתקנים: הגשר שקרס קיבל ציון 95 בתסקיר בטיחות

סקירת בטיחות שנערכה לגשר, שקרס אתמול על משאית עם מנוף שפגעה בו, העניקה לו ציון של 95 מתוך 100. בחברת נתיבי ישראל טוענים: "הוא נבנה על פי כל התקנים המחמירים" (חדשות, בארץ)

(צילום: Moti Karelitz/Flash90)

תסקיר בטיחות שנערך לפני ארבעה חודשים לגשר רמת אלחנן שקרס אתמול (שני), העניק לו ציון גבוה מאד - 95 מתוך 100.

על פי התסקיר שנערך ב-24 באפריל על ידי יואל גרושקו מחברת "גרשקו מהנדסי מבנים", קיבל הגשר ציון גבוה מאד. בתסקיר מצוין כי הגשר נבנה בשנת 1975 אך שודרג בשנת 2009 לאחר שנפגע בתאונה דומה בה התנגשה משאית בגשר. בחברת 'נתיבי ישראל' שבים וטוענים כי הגשר נבנה על פי כל התקנים המחמירים ודוחים את הטענות כי גשר שנבנה בתקנים מודרניים לא היה אמור לקרוס מפגיעה של משאית.

רגע קריסת הגשר (צילום: מתוך ynet)

בראיון שהעניק ל-ynet אמר המהנדס גרושקו כי "הגשר שוקם, ועבר טיפול לפני שנה-שנתיים, הוא צבוע ומסודר".

לדבריו: "לגשר כזה אין יכולת להכיל עוצמת פגיעה ישירה של 60 טון כפול 100 קמ"ש", עוד נטען על ידי גרושקו כי "המנוף נכנס מתחת לגשר, הרים אותו, הוציא אותו מהקושרות ומשך אותו מנקודות העיגון שלו לקורה, הגובה המותר למשאית הוא עד 4.80 מטר והגשר נבנה עם מקדם בטיחות, כך שהקטע הנמוך ביותר שלו הוא 5.05 מטרים".

כזכור אתמול בשעות הערב קרס גשר הולכי הרגל שמחבר את גבעת שמואל ובני ברק לאחר שמשאית שהייתה נהוגה בידי אליחי טדרי פגעה בגשר באמצעות המנוף שלה שהיה ככל הנראה פתוח ועבר את הגובה המותר. בעקבות הפגיעה, קרס הגשר על קידמת המשאית ומחץ למוות את אליחי.

הקריסה גרמה גם לפגיעה בהולכי רגל. שתי צעירות שחצו היום את הכביש נפגעו בתאונת דרכים לאחר שניסו לחצות את הכביש במקום בו עד אתמול היה גשר להולכי רגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר