סופג ביקורת

טראמפ: "גם השמאל הקיצוני נהג באלימות"

הנשיא האמריקאי שספג ביקורת על תגובתו להפגנות הימין הקיצוני בוירג'יניה ולאירוע הדריסה של אחד המפגינים הקיצונים את מתנגדי הימין האשים את שני הצדדים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית, שזכה לביקורת רבה על כך שלא גינה באופן מיידי וחד-משמעי את מחאת הניאו-נאצים המשתייכים לימין הקיצוני בארה"ב והדריסה בווירג'יניה שנעשתה על ידי אחד מתומכיהם, מאשים גם את השמאל בעימותים. "שני הצדדים אשמים, שניהם היו אלימים בהפגנות", אמר אמש (יום ג') הנשיא דונלד טראמפ על העימותים שבהם נדרסה למוות אישה אחת ועשרות נפצעו - וטען כי מפגיני השמאל, שאותם כינה "אלט-לפט" (שמאל קיצוני ד.ה), "הסתערו לעבר האלט-רייט בשרלוטסוויל עם אלות בידיהם".

לטענת טראמפ, "לא כל המפגינים היו ניאו-נאצים, חלקם היו שם כדי למחות נגד הסרת פסל אחד ממפקדי צבא הקונפדרציה". הוא תהה בפני העיתונאים אם בדומה להסרת פסל זה יש להסיר גם את הפסלים של הנשיא האמריקני הראשון ג'ורג' וושינגטון כי היו לו עבדים. הוא ציין כי "יש לי בית בשרלוטסוויל. אני יודע המון על שרלוטסוויל, זה מקום נהדר שנפגע מאוד".

הנשיא הרפובליקני, שספג ביקורת גם ממפלגתו שלו על תגובתו הפושרת למהומות, טען כי לא חיכה זמן רב עד שפרסם את הודעתו על אירועי שרלוטסוויל ואמר כי רצה לקבל קודם את העובדות. הוא הוסיף כי "האנשים עדיין לא יודעים את כל העובדות לגבי האלימות בווירג'יניה. הייתה קבוצה בצד אחד שהייתה רעה והייתה קבוצה בצד השני שהייתה גם מאוד אלימה. אף אחד לא רוצה לומר את זה, אבל אני אומר זה עכשיו". לצד זאת, הוא גינה את הנהג הדורס ואמר כי הוא "רוצח, בושה לעצמו ולמדינה".

מושל וירג'יניה, טרי מקאוליף, תקף את הצהרתו של טראמפ: "נאו-נאצים ותומכי עליונות לבנה הגיעו לשארלוטסוויל עם צבא כבד, פיזרו שנאה וחיפשו אחרי קרב, אחד מהם גם רצח אישה במעשה שדומה לפיגוע טרור. זה לא מקרה של 'שני הצדדים אשמים'. אנחנו זקוקים למנהיגות אמיתית וזה מתחיל אצל הנשיא שלנו".

בהצהרה שפרסם בלובי של "טראמפ טאוור" בניו יורק, התייחס הנשיא האמריקני גם למעמדו של יועצו האסטרטגי הבכיר סטיבן באנון - ולא פיזר את העננה סביבו על רקע הדיווחים כי יודח בקרוב מתפקידו. טראמפ הבהיר כי "באנון אינו גזען", אך הוסיף: "נראה מה יהיה איתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר