בעקבות רעידת אדמה

סיירה לאון: כאלף הרוגים במפולת בוץ גדולה

כ-500 הרוגים נמצאו כבר במפולת הבוץ האדירה בסיירה לאון שבמערב אפריקה. כ-500 נוספים לכודים מתחת ההריסות ונחשבים לנעדרים אך הסיכוי לחלץ אותם נמוך מאד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אזור האסון (צילום: מתוך טוויטר)

אסון ענק בסיירה לאון: מספר ההרוגים הרשמי במפולת הבוץ בסיירה לאון שבמערב אפריקה עלה אמש (יום ג') ל-400, אבל עוד 500 בני אדם נעדרים וההערכה היא שמספר ההרוגים הסופי יהיה קרוב ל-1,000.

מפולת הבוץ, מלווה בשיטפונות אדירים בעקבות הגשמים העזים, פקדה את בירת המדינה פריטאון ואת פרבריה לפני כיומיים – ומאז נמצאים התושבים והרשויות במירוץ נגד השעון בניסיון לאתר ניצולים. גם ישראל הודיעה אמש כי היא שולחת סיוע לסיירה לאון.

משרד החוץ של ישראל וארגון הסיוע הישראלי "ישראייד" רכשו מזון והוא יחולק לנפגעי האסון בתיאום עם הרשויות בסיירה לאון. המזון אמור להספיק להכנת כ-10,000 ארוחות. צוות של "ישראייד" שנמצא בפריטאון יחלק לנפגעי המפולת גם מים ופריטים חיוניים ויספק להם סיוע פסיכולוגי.

אלפים איבדו את בתיהם באסון לצד הרבים שאיבדו את כל משפחתם שנקברה מתחת לבוץ והסלעים.

גם אתמול חפרו אנשי ההצלה בידיים חשופות בבוץ בניסיון למצוא ניצולים בהריסות הבתים. במקביל הביאו הרשויות ציוד כבד כדי לסייע במשימה. עוצמת המפולת והיקף השיטפונות היו גדולים כל כך שחלק מהגופות נסחפו לים מול חופי המדינה – ואחר כך נפלטו בחזרה לחוף.

נשיא סיירה לאון, ארנס באי קורומה, אמר כי ארצו שרויה באבל ורבים מהניצולים בהלם. כ-9,000 בני אדם נפגעו בדרך זו או אחרת מהאסון. עבד א-נאסר, העובד עבור הצלב האדום הבינלאומי, סיפר: "מעולם לא ראיתי דבר כזה. נהר של בוץ הגיע משום מקום ובלע כפרים שלמים, פשוט מחה אותם מעל לפני האדמה. אנחנו נמצאים במירוץ נגד הזמן, יש חשש מעוד שיטפונות ומהתפשטות מחלות". החשש העיקרי הוא מהתפשטות כולירה שיכולה להביא במהירות למאות הרוגים נוספים.

אנשי הרשויות אומרים כי עוצמת ההרס מלמדת שייתכן שעוד מאות בני אדם שטרם אותרו נהרגו באסון. שלשום בכל זאת היה רגע אחד שנותן תקווה: שני בני אדם חולצו בחיים מההריסות בשעת ערב, אך הסיכויים לכך הולכים וקטנים מרגע לרגע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר