סערת פינוי החיידר הספרדי

"הסמינר הישן" מאיים: לא נקבל את הספרדיות ששובצו

מנהל הסמינר בירושלים מאיים במכתב רשמי, כי בשל חזרת משרד הפנים מהאישור שניתן תחילה לקבלת מבנה תלמוד תורה סנהדרין, הוא לא יתחשב בשיבוץ התלמידות העירוני (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סמינר 'הישן'. אילוסטרציה (צילום: כיכר השבת)

המאבק בירושלים בין 'הסמינר הישן' לבין ת"ת סנהדרין על מבנה המריבה עולה מדרגה, וכעת הבנות הספרדיות המשובצות על ידי העירייה בסמינרים שונים - ביניהם 'הישן' - עלולות ליפול קורבן בפרשה.

הבוקר (רביעי) משגר הרב ישראל לוין מנהל הסמינר בירושלים מכתב לסגן ראש העיר צביקה כהן (ש"ס) מכתב חריף בו הוא מודיע כי בשל חזרתו של משרד הפנים מהאישור שניתן להם לקבלת מבנה ת"ת סנהדרין הרי שלא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים לכיתה ט׳ בשנת הלימודים הקרובה.

"כידוע לך", כותב לוין לכהן, "הסמינר הישן קיבל על פי בקשת העירייה כמות תלמידות שהיא הרבה מעבר ליכולתה, וזאת על סמך התחייבות העירייה למציאת פתרון הולם לאכלוס כמות התלמידות הרבה שקיבלנו".

סגן ראש העיר צביקה כהן בראיון ל"כיכר השבת" על חילוקי הדעות בפרשה

"הדבר הובהר על ידנו וסוכם בצורה הברורה ביותר שללא שיימצא פתרון למצוקת המקום הקשה בלאו הכי לא נוכל בשום פנים ואופן לקבל את סך הבנות שהתקבלו על ידנו, ואכן נעשים מאמצים רבים על ידי העירייה למציאת פתרון ועל כך אנו מודים".

"אך לצערי למעשה אנו עומדים שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים ופתרון מעשי בשטח אין ואשר על כן במצב זה לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים לכיתות ט׳ עד למציאת פתרון ועל אחת כמה וכמה שלא נוכל לקבל את הבנות שהעירייה שיבצה לנו".

לוין חותם "בכאב, בתקווה שתינתן לנו האפשרות לפתוח את שנת הלימודים עם תנאים מינימליים לחינוך וללמידת התלמידות".

ילדי ת''ת סנהדרין הפגינו נגד הכוונה הראשונית לפנותם לטובת סמינר 'הישן' (צילום: כיכר השבת)
ילדי ת"ת סנהדרין הפגינו נגד הכוונה הראשונית לפנותם לטובת סמינר 'הישן' (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר