בתום בדיקת נציב תלונות הציבור

השופט מבקר את התערבות הגר"י יוסף בבחירת תלמידו

בעקבות פעילותו של הראשון לציון למען בחירת תלמידו רבי יצחק לוי לרבה של נשר, שלשמחתו אף הצליחה, טוען השופט אליעזר ריבלין כי מעשיו לא היו ראויים: "פעילות עם ניחוח פוליטי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ההכתרה של הרב יצחק לוי לרבנות נשר (צילום: יעקב כהן)

נציב תלונות הציבור על השופטים השופט אליעזר ריבלין התייחס להתערבותו של הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף בבחירות לרבנות העיר נשר, שם תמך בתלמידו הגאון רבי יצחק לוי שנבחר לתפקיד.

השופט בדימוס קובע כי אכן הייתה התערבות שכזו, ואף שלדבריו מותר לנשיא בית הדין הגדול להמליץ על מועמד לרב עיר, אסור לו לקחת חלק פעיל בעבודת המטה של בחירת רב עיר.

הבדיקה בנושא החלה בעקבות תלונה כי הגר"י יוסף נטל חלק בסבב פגישות אישיות בין חברי האסיפה הבוחרת לבין המועמד ופעיל פוליטי. לאחר הפגישות, נטען כי הראשל"צ אף השתבח בכך ש"הפך את דעתם של מרבית חברי האסיפה הבוחרת".

טקס ההכתרה לרבנות נשר (צילום: יעקב כהן)

"ישנו מרחק רב בין מתן המלצה בשבחו של מועמד מסוים, לבין נטילת חלק פעיל במסע הבחירות של אותו המועמד. כללי האתיקה לדיינים מחייבים נושא משרה שיפוטית להימנע מלהביע דעה בעניין שאינו משפטי בעיקרו. קל וחומר שאין הוא יכול להיות מעורב בפעילות שיש בה ניחוח פוליטי", מדגיש הנציב בתום בדיקתו.

בהודעת הדוברות נכתב, כי "הנציב סבר שמדובר בפעילות פסולה מצד הדיין, והתלונה נמצאה מוצדקת".

מלשכת נשיא בית הדין הגר״י יוסף נמסר בתגובה: "כפי שקבע נציב תלונות הדיינים, התקבלה עמדתו העקרונית של הנשיא לפיה ברי כי דיין רשאי להמליץ על מועמד לתפקיד רב עיר. מוסכם כי אין לדיין ליטול חלק פעיל בעבודת מטה בחירות של מועמד".

"עם זאת, החלטת נציב התלונות לוקה בפגם מהותי וראוי היה שתבוטל לאלתר. החלטתו זו ניתנה בטרם התקבלה התייחסות פרטנית של נשיא בית הדין הגדול למקרה הספציפי נשוא התלונה. חשוב לציין, כי העובדות המתוארות בפנייה שונות בתכלית מן מה שאירע בפועל".

חוות דעתו של נציב תלונות הציבור (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר