סינוואר מדבר

מנהיג חמאס: "בעימות - נכתוש את ישראל"

חצי שנה אחרי שנכנס לתפקידו כמנהיג חמאס בעזה משגר יחיא סינוואר מסר מאיים לעבר ישראל: "אם יתרחש עימות עם ישראל - חמאס יכתוש אותה", אמר בתדרוך לכתבים ברצועה (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

יחיא סינוואר, מחליפו של איסמעיל הנייה כמנהיג החמאס ברצועת עזה, לא נוהג להרבות בדיבורים עם כלי התקשורת. היום (רביעי) בתדרוך לכתבים בעזה הוא השמיע איומים בוטים כלפי אזרחי ישראל.

" אני מזהיר את ישראל מפני נקיטת צעדים מטופשים נגד רצועת עזה. להתנגדות הפלסטינית יש את היכולת להגיב לכך. חמאס מוכן לעימות וכוחו גדול יותר מזה שהיה במבצע צוק איתן".

לדבריו, "ישראל לא פותחת במלחמה חדשה מול עזה, והדבר חושף את חששה מפני הלא נודע שמצפה לה בעזה".

תהלוכת חמאס בעזה לפני כשבועיים "למען אל-אקצא" (צילום: מתוך פייסבוק)

סינוואר אף התייחס ליחסי חמאס ומצרים: "הם נהדרים. חמאס הצליח להשיג פריצות דרך רבות בשיחות איתה. יש דיבורים לגבי שיפור מצב החשמל, וחמאס שואף להביא לשיפור המצב הנוכחי בעזה. הממשלה המצרית התחייבה לפתוח את מעבר רפיח לסחורות ולנוסעים אחרי חג הקורבן, ה'עיד אל אדחא'", אמר.

באשר לפירוק הוועד הניהולי של הרצועה, המשמש כממשלת צללים ומהווה את הזרז לסנקציות שמטיל על רצועת עזה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר סינוואר כי פירוק הוועד הוא ההחלטה הקלה ביותר שחמאס יכול לקבל - אך בחמאס משוכנעים כי הצעד אינו חיובי מבחינתם. "אם לאבו מאזן תהיה כוונה אמיתית להשיג פיוס, נהיה מוכנים לפירוק". הוסיף סינוואר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר