תיעוד נדיר

צפו: ספינות חיל הים נתקלו בספינות של מצרים ופקיסטן

תיעוד נדיר של מפגש בין ספינות קרב מוסלמיות בלב הים האדום במהלך פעילות של חיל הים שנמשכה כחודש וחצי. ישראל מבקשת לסכל פעילות חבלנית עוינת בלב הים (בארץ)

ספינה של חיל הים הפקיסטני על הכוונת של סטי"ל ישראלי (צילום: דובר צה"ל) )

חיל הים מפרסם הבוקר (חמישי) תיעוד משתי ספינות ששבו לפני כמה שבועות מפעילות מבצעית ממושכת בים האדום. על פי ההודעה הפעילות בים נמשכה כחודש וחצי במרחק של יותר מאלף קילומטרים מחופי ישראל ובמהלכה שטו ספינות חיל הים בסמיכות לספינות קרב מפקיסטן ומצרים.

הפעילות בעומק הים (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל מבינים שאיראן חיזבאללה המנסים לבצר את כוחן במזרח התיכון עושים שימוש בצירי הברחה ימיים. והחשש הוא שצירים אלו יתחזקו מצד המזרחי לכיוונו של הים האדום בעקבות ההתפוררות של הממשל בתימן והתחזקות המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן.

השיט של הספינות הישראליות נעשה בין היתר בלב הים האדום, ממצרי טיראן ועד למצרי באב אל-מנדב, ולצד מאות ספינות הסוחר וספינות המלחמה של המדינות המוסלמיות בצה"ל מנסים לאתר ספינות דיג המבריחות אמצעי לחימה והחשש הוא מסירות דיג בהן מחבלים מתאבדים דוגמת הסירה שהתפוצצה לפני כחצי שנה בסמיכות לספינת קרב סעודית.

קצין בכיר בחיל הים אמר בראיון ל-ynet, כי "המרחב בים האדום מאוד מעניין אותנו בגלל שיש שם עירוב של פעילות צבאית והפלגות אזרחיות. אנחנו נמצאים שם גם כדי שספינות שנושאות סחורות ישראליות יוכלו לשוט בבטחה לחיפה או לאילת, תלוי במשימה ומי שנמצא מולי".

הקצין ששב מהפלגה אמר בראיון עוד, כי "רוב כלי השיט הצבאיים שראינו היו גדולים מהסטי"לים שלנו, אבל אנחנו יודעים לפעול שם לבד, להסתדר ללא פינוי רפואי לחוף, ללא סיוע זר. יש כוננות אווירית של חיל האוויר לטובתנו, אבל היא תופעל רק במצב קטסטרופלי. הלוחמים שלנו פועלים עצמאית, נתקלנו בספינות בטווחים קצרים, היה מתח מבצעי גבוה כי האיומים יכולים להיות גם מטילי נ"ט מהחוף".

לדבריו, "המשימה העיקרית היא לדוג את כלי השיט שנראה תמים, אך מכיל בתוכו כלי נשק שמיועדים לארגוני טרור", דברי הקצין.

מסוק נוחת על ספינה ישראלית בעומק הים (צילום: דובר צה"ל)
סיפון ספינת חיל היום (צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר