עוברים דירה? כל הטיפים לריהוט נכון ומעוצב

מעבר דירה הוא הזדמנות מצוינת לרהט מחדש את הבית ולהתאים אותו לצרכי המשפחה. עם זאת, כדאי גם לדעת מה לקנות ומה להביא מהבית הישן, לקבוע סדר עדיפויות כדי לא לחרוג מהתקציב ולהתרשם מסגנונות עיצוב שונים (בית וסטייל, שיווקי)

עוברים דירה? כל הטיפים לריהוט נכון ומעוצב. אילוסטרציה (צילום: pexels)

לפי דוח של משרד האוצר משנת 2011, כ-28% מהדירות בבני ברק מוחזקות במודל של שכירות ומתוכן 0.9% בלבד בדמי מפתח. לשם השוואה, בירושלים נמצאות 32% מהדירות בשכירות ובהן 3% בדמי מפתח, בעוד בתל אביב כ-49% מהדירות הן בשכירות ו-2.4% מתוכן בדמי מפתח. המשמעות היא ששכירות היא מודל נפוץ של החזקת דירה בישראל ולכן מתבצעים גם מעברי דירה בשכיחות גבוהה, וזה עוד לפני שבוחנים את כמות המעברים בקרב בעלי הדירות.

יש הרבה סיבות לעבור דירה. אחת הסיבות הנפוצות במגזר הדתי והחרדי היא התרחבות ותכנון לצרף ילדים נוספים למשפחה, כמו גם ניסיון לשפר את איכות החיים. המעבר גם עשוי להיות תוצאה של קבלת מימון ממקור לא צפוי, עלייה הדרגתית בשכר או פתיחת תכנית חיסכון. אין ספק לגבי הפוטנציאל הגבוה לשיפור באיכות החיים שמגלם בתוכו המעבר, אך השאלה היא כיצד עושים זאת נכון.

כמה באמת עולה המעבר?

עוד לפני שמחליטים איך לעצב ולרהט את הדירה החדשה, יש לחשב בצורה מדויקת את עלויות המעבר. הטעות השכיחה היא להתייחס למחיר הדירה כפי שנקוב בחוזה המכירה או ההשכרה, בעוד מתחת לפני השטח מסתתרות שורה ארוכה של הוצאות.

ראשית, עלות המעבר כוללת את ההובלה. הובלת דירה ממוצעת של 4 חדרים עד למרחק של 30 ק"מ בבניינים עם מעלית תעלה לכם 1,800-3,000 ש"ח, לא כולל כמות ציוד גבוהה במיוחד או תוספת עבור נגישות בעייתית. אם התברכתם במשפחה מרובת ילדים, קחו בחשבון הוצאה של 3,500-5,500 ש"ח על הובלת דירת 6 חדרים באותם תנאים. הובלה עם מנוף תדרוש תוספת של 300-400 ש"ח ובהובלה למרחק של 30-100 ק"מ תשלמו תוספת של 1,500-3,000 ש"ח.

שנית, יש כאלה שמתכננים שיפוץ בדירה החדשה או לפחות צביעה של הקירות, ניקיון, פוליש וקס והדברה. כאן העלות הממוצעת אמנם נראית קטנה ביחס לכל שאר ההוצאות, אך היא בהחלט עשויה להטות את הכף ולתפוס אתכם לא מוכנים. שריינו בערך 1,500-3,000 ש"ח להוצאה הזו ותוכלו לסיים את המעבר עם תקציב חיובי.

לבסוף, ציוד חדש שיותאם לבית החדש ובתוכו ריהוט הוא פקטור משמעותי במעברי דירות של משפחות עם ילדים. אפילו אם אתם לא מתכננים ריהוט מחדש ושינוי טוטאלי של העיצוב, מומלץ לשריין תקציב להוצאות כאלה ולקבוע סדר עדיפויות ברור.

כך תבחרו את הרהיטים לדירה החדשה

קודם כל, אתם יכולים לקחת איתכם חלק מהרהיטים בדירה הקיימת. לא תמיד יש סיבה להחליף את ארון הקודש והספרייה בסלון, את המיטות בחדרי הילדים או כמובן את מכשירי החשמל במטבח. גם פינות אוכל איכותיות מחזיקות מעמד 7-10 שנים ובמידה ורק לאחרונה רכשתם אותן, בהחלט כדאי לקחת אותה לדירה החדשה ולעצב סביבה את כל שאר הרהיטים.

כמו כן, באמצעות הגדרה ברורה של סדר עדיפויות תדעו באיזה רהיטים להשקיע ועל מה לוותר. מומלץ למשל להציב בראש סדר העדיפויות כורסאות טלויזיה כי הסלון הוא המקום שבו אתם נחים בשבתות, מבלים זמן איכות עם בני הזוג והמשפחה ומארחים חברים. כיום ניתן להשיג כורסאות מעולות במחירים מפתיעים ועל הדרך להתפנק עם תמיכה אורטופדית לגב, הדום נשלף ומנגנוני שכיבה מתוחכמים.

אם יש לכם קצת חוש טכני תוכלו לרכוש רהיטי יד שנייה ולהעביר אותם צביעה, תיקון קל, ריפוד מחדש או התאמת חלקי חילוף מסוימים. כך תעשו מצווה ותצילו את הרהיט לפני שהוא נזרק לפח, וגם תרגישו סיפוק בכל פעם שבה תשתמשו בו.

חלקו את רכישת הרהיטים לפי חדרים ובדקו מה כל אחד מהם צריך על מנת להקל על ההתאקלמות. ילדים גדולים זקוקים למיטות מעבר או מיטות נוער, בעוד תינוקות ופעוטות יכולים להסתפק בעריסה שמתאימה לגיל שלהם. השתמשו בניסיון שיש לכם מהדירה הקודמת ונסו למצוא רהיטים פונקציונאליים ובטיחותיים לכל החדרים בבית.

איזה סגנון עיצוב מתאים לכם?

התחילו בקנייה של רהיטים שאתם באמת צריכים והישארו עם אצבע על הדופק כדי לדעת מתי לעצור. תוכלו גם לחסוך באמצעות רכישות אונליין באתרי אינטרנט כשרים ולשלב רהיטים יד שנייה עם רהיטים חדשים. הכי חשוב בהקשר הזה לשמור על קו עיצובי אחיד, שימנע מראה אקלקטי של חלל הפנים וגם יגרום לכם ליהנות מהאווירה המרעננת של הבית החדש.

סגנון עיצוב כפרי מתאים לרוב הבתים כי הוא מתאפיין ברהיטים סולידיים, צבעים חמים ושימוש בחומרי גלם על בסיס עץ. לחילופין, בסגנון עיצוב מודרני ניתן לזהות הרבה תכונות של שימוש בזכוכית, אלומיניום ומתכת. אפשרות אחרת היא לעצב את חדרי הילדים בסגנון צבעוני ולתת להם להביא לידי ביטוי את הרצונות שלהם, בעוד לשמור על סגנון מסורתי בחדרי ההורים, בסלון ובמטבח.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר