כבש את אשקלון: ענק הזמר החסידי יעקב שוואקי כבש את האמפי הגדול בארץ

הגן הלאומי באשקלון שהוא האמפי הגדול ביותר בארץ, נחצה לראשונה על-ידי מחיצות כשרות למהדרין ואכלס בתוכו מעל 4500 צופים שהגיעו מכל רחבי הארץ לצפות במופע שהוכתר 'הענק של הקיץ' (תיירות, שיווקי)

יעקב שוואקי וישי ריבו באשקלון. (צילום: משה ביטון)

מהפך גדול החל בעיר אשקלון לפני כשלשה חודשים מאז נבחר ראש העיר בפועל תומר גלאם כשלצידו עמיתו מסיעת 'אחדות בתכלית' מר חי דהרי החל לשמש בתפקיד המשנה לראש העיר והאחראי על התרבות התורנית בעיר.

מיד כשנכס גלאם לתפקיד ובהוראת מורו ורבו הרביצחק ברדא , החל לשנות סדרי בראשית ואישר תקציבי עתק שלא היו עד כה למגזר החרדי.

מאותו רגע משרדו של המשנה לראש העיר חי דהרי געש ופעל שעות ארוכות עם צוות ענק על מנת לגרום לאירועי הקיץ של המגזר החרדי והדתי המתקיימים בבין הזמנים להיות כפי שמעולם לא היו.

דהרי פעל ועשה לילות כימים על מנת להרכיב את הפאזל שהגיע לתושב בדמות 'חוברת אירועים לקיץ' שהכילה בתוכה את מיטב האטרקציות לבית היהודי וגרמה לעשרות אלפי התושבים החרדים בעיר לרצות להישאר וליהנות מההיצע שנכנס לעיר.

תושבי העיר נדהמו לגלות במרכזה של החוברת את ההודעה המרעישה אודות הגעתו של ענק הזמר החסידי יעקב שוואקי לאמפי פארק באשקלון שם יופיע ויאחר את ישי ריבו. הספקנים שבעיר העלו את הנושא שבשנים האחרונות ניסו כבר להביא את שוואקי למופע שלוש פעמים וקרה המקרה שהמופעים בוטלו.

אך ככל שהתקרב היום והרחובות הוצפו בשלטים, בבתי הכנסיות ניצבו הפליירים והפרסומים כבשו את אתרי האינטרנט, העיתונים והרדיו – הבינו התושבים כי הנה, הפעם זה הולך לקרות.

צוות רדיו קול ברמה נכח במקום והיה זה ששיתף פעולה מהרגע הראשון ובמהלך שלשת השבועות האחרונים הציף את הרדיו באייטמים על המופע הנפרד ובעיקר בתוכניתו של עמי מימון 'חידודון' וכבר שלשה ימים טרם המופע אזלו כל הכרטיסים ולא נותר אף לא אחד בקופות הכניסה לאמפי.

אתמול (רביעי) כ"ד באב, האמפי פארק – הגן הלאומי באשקלון שהוא האמפי הגדול ביותר בארץ, נחצה לראשונה על-ידי מחיצות כשרות למהדרין ואכלס בתוכו מעל 4500 צופים שהגיעו מכל רחבי הארץ לצפות במופע שהוכתר 'הענק של הקיץ'.

למרות שבמודעות והכרטיסים נכתב שהכניסה לאמפי תחל רק בשעה 20:00 כבר משעה 18:30 החלו לנהור כמויות ענק של אורחים מרחבי הדרום והארץ, קהל המורכב מחרדים, בני ישיבות, כיפות סרוגות ואף כאלה שאינם משתייכים לזרם החרדי שבאו לתפוס את המיקום הטוב ביותר מול במת הענק שהוקמה במשך יומיים שלמים.

בשעה 21:00 בדיוק האורות כבו ולבמה עלה המנחה יוסי לחיאני כשלצידו איש הרדיו ברק כהן, לקול תרועת הקהל שהתבשר כי המופע יועבר בשידור חי ברדיו קול ברמה, הזמינו השניים את הכוכב המקומי – בוגר בית הספר למוסיקה, ילד הפלא: גלעד יחיא, ששר את שיריו וגרם לקהל להתרגש.

מיד לאחר מכן הוזמן לבמה המשנה לראש העיר חי דהרי שנדהם לראות את ההצלחה הכבירה של המופע כאשר מול עיניו התגלו אלפי אנשים מרחבי הארץ: "אני רוצה להודות לראש העיר מר תומר גלאם על ההחלטה החשובה לשים את התושב החרדי במרכז העניינים ושנתן לי את האופציה לגרום לזה לקרות... אני מבטיח לכם שכל עוד אנחנו יכולים – נעשה הכל כדי לתת לתושב החרדי את התחושה שאשקלון היא המקום הטוב ביותר בשבילו ובשביל משפחתו..."

עוד הוסיף ואמר: "כמובן עוד יהיו לנו עוד הרבה הפתעות וכעת הגיע הזמן לעבוד על אירועי חול המועד הקרובים, יש למה לצפות...".

לאחריו עלה ראש העיר תומר גלאם ששיבח את הממונים ואת האחראיים לערב הזה והבטיח שזו רק ההתחלה וצוות העירייה יעשה כל שניתן למען התושבים הדתיים והחרדים.

בסיום דבריו הזמין ראש העיר לבמה את ענק הזמר החסידי יעקב שוואקי, הקהל יצא מגדרו ומחיאות הכפיים הרעידו את העיר.

3 דקות של מוזיקת פתיחה ושוואקי עלה לבמה עם אנרגיות מטורפות וכך החל באופן רשמי המופע הענק של הקיץ. מיטב הלהיטים מהאלבום האחרון ולהיטי העבר של שוואקי נוגנו ע"י להקה של תשעה נגנים מקצועיים. מאחרי התזמורת עמדו מסכי ענק שאותם תפעל איש המדיה איציק דניאל מה שגרם לכל המופע להראות הרבה יותר מעניין.

לאחר יותר מחמישים דקות של מופע, ירד שוואקי מהבמה להפסקה קצרה ושוב עלה מנחה האירוע יוסי לחיאני ודיווח לקהל כי המופע טרם הסתיים והזמין שוב אל הבמה לשיר אחרון את ילד הפלא גלעד יחיא ששר את הסינגל האחרון שלו 'אשא פניי'.

רגעים ספורים אחרי שהשיר הסתיים שוב פרץ המנחה לבמה וביקש מהקהל לעמוד על הרגליים ולקבל בברכה את ראש מוסדות יצחק ירנן, הרב יצחק ברדא שהגיע במיוחד לאירוע זה. הנגנים החלו בפזמון 'ימים על ימי מלך תוסיף' וכשאלה סיימו החל הרב לברך את הקהל ושמח שמחה גדולה כשראה שהאירוע נעשה בהפרדה מלאה על מנת לשמור על הקדושה והטהרה.

כאשר ירד הרב מהבמה החל החלק השני והאחרון של המופע, יעקב שוואקי שב אל הבמה ולאחר שיר אחד בלבד הזמין את הכוכב ישי ריבו שריגש את הקהל בקולו.

עוד חצי שעה בלבד נמשכה ההופעה ובשעה 23:15 היא הגיעה לסיומה. המארגנים שציינו בסיפוק גדול את המופע הענק של הקיץ נעמדו לשמוע את אלפי האנשים מודים להם ומעריכים אותם על פועלם.

צפו בתמונות. צילום: משה ביטון

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר