"שרשרת מחדלים"

המשטרה, הקהל, המאחרים: מארגני ההופעה של מרדכי בן דוד בנתניה מאשימים את כולם

מאות נותרו מחוץ לגדרות בליל שישי האחרון, במופע של מרדכי בן דוד בנתניה. המארגנים מאשימים את המשטרה ב"שרשרת כשלים" ובתוצאה העגומה שהותירה מאות בני אדם ששילמו על כרטיס - בחוץ (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מרדכי בן דוד, ארכיון (צילום: ברוך עזאגווי)

בעקבות המהומה במופע של ענק הזמר החסידי מרדכי בן דוד בנתניה, במסגרתה נותרו מאות בעלי כרטיסים מחוץ לאירוע כשהם מאוכזבים וזועמים, המפיקים מגיבים בשיחה עם "כיכר השבת" בהאשמות חמורות כלפי המשטרה והתנהלותה, ונגד חלק מהקהל שהגיע למופע ובחר "לרמות ולהיכנס ללא כרטיס", כלשונם.

לדברי המארגנים, האירוע הופק ע"י מטה משיח נתניה אלעזר פרץ בשיתוף עיריית נתניה דרך היכל התרבות נתניה
כשההפקה המוזיקלית בלבד נעשתה ע"י שלום וגשל VMP הפקות.

לדבריהם, "ההיערכות הראשונית הייתה לכמות קהל של 1,500 איש בלבד. כשהעירייה פנתה למשטרה לבקש רישוי לאירוע, המשטרה דרשה כפליים מהסכום ששולם שנה שעברה באירוע שהתקיים באותו מתחם וכשליש יותר מהסכום שנדרש מהאירוע שהופק במקום הזה לפני כמה חודשים בלבד עם אברהם פריד".

אלא שהאטרקטיביות של המופע עמדה בעוכרם של המארגנים, הכרטיסים הזולים שסובסדו ע"י העירייה, וההסעות הזולות שאורגנו ע"י מטה משיח נתניה גרמו לכך שציבור מאוד גדול התעניין ורצה לרכוש כרטיסים. "מאחר שהרישוי נעשה מראש ל-2000 איש וגם לכך שולם סכום כפול מההערכות הראשונית. מאחר ובמהירות נמכרו כל 2000 הכרטיסים המותרים פנו מהעירייה שוב למשטרה בדרישה לרישוי עבור קהל של 3000 איש".

המארגנים מאשימים כי במשטרה לא הסכימו להעלות את כמות המשתתפים, ו"רצו סכום מפולפל נוסף. מאחר ויש עלויות נוספות מעבר לרישוי, ומחיר הכרטיסים לא היה מכסה אפילו כחצי מהעלויות הנוספות לא היה מי שיסבסד עוד כ-1000 כרטיסים על כל העלויות הנלוות לכך".

לאחר מאמצים הצליחו בעיריית נתניה להעלות את מספר המשתתפים ל-2,400 איש ברישוי משטרתי, אלא ש"תוך שעות אזלו גם 400 הכרטיסים הנוספים", והמארגנים פרסמו את ההודעה הבאה: "הודעה חשובה!! עקב העומס הרב שנוצר סביב האירוע של מרדכי בן דוד, ויידל ורדיגר, הערב בנתניה. משטרת ישראל תגברה את הכוחות והחמירה את הנהלים. לידיעתכם הכרטיסים אזלו לחלוטין ולא יפתחו קופות במקום!. לכל המתעניינים שלא רכשו כרטיס נא לא להגיע למקום לחינם, המשטרה הקיפה את המקום באמצעי בטיחות רבים ולא תאפשר כניסה למקום בשום אופן מעבר לכרטיסים שנמכרו".

עד כאן היה הכל עוד זרם כמתוכנן. אבל בערב פתיחת המופע, החלה שרשרת בעיות שהחמירו מאוד את הסיטואציה. "המקום רושת באבטחה מעגלית שהקשתה מאוד על כניסת עובדים למתחם ועל ההתארגנות, מה שדחה את פתיחת האירוע בכחצי שעה מ-8 כמתוכנן ל-8:30".

"מאות אנשים ביניהם המון רב של כ-500 איש ללא כרטיסים, צבאו על הכניסות תוך דחיפות וסיכון חיי אדם במטרה לנסות להשיג כרטיסים, ברגע זה המשטרה החליטה שהסכנה גדולה וחששה מפני אסון ונתנה הוראה למאבטחים להכניס את האנשים באופן מיידי וללא לקיחת כרטיסים".

התוצאה: מאות אנשים נכנסו ללא כרטיס. לטענת המארגנים גם כאלו שהיה ברשותם כרטיסים, הם הועברו חזרה דרך הגדרות לאנשים נוספים שנכנסו עם אותו כרטיס. "350 כיסאות נוספים שהוכנו מבעוד מועד כרזרבות למקרה הצורך מאחר ויש אנשים שלוקחים שניים ושלושה כיסאות לשבת עליהם, ולפעמים נשברים כיסאות וכמו גם כיסאות לאנשי הפקה, כולם חולקו כי אנשים התלוננו שאין כיסאות".

בשעה 9 בערב, המשטרה שראתה שיש במתחם מעל 3,000 איש ומאות אנשים שעומדים במתחם, החליטה על סגירת המתחם לכניסת אנשים נוספים, מה שגרם לאנשים עם כרטיסים שהגיעו באיחור לא להיכנס למתחם ובעצם להפסיד את המופע. מדובר באנשים שחלקם הגיעו ממקומות רחוקים מכל חלקי הארץ.

(צילום: באדיבות המצלם)

המארגנים שספגו ביקורת חמורה, מצביעים על כך שהמקום יכול להכיל 4,000 איש, "אם המשטרה לא הייתה מפריזה בדרישות הכספיות, כל המעוניינים יכלו להשתתף והיינו יכולים להכניס למתחם 4000 איש בכניסה רגועה תוך גביית תשלום ומכירת כרטיסים למעוניינים במקום, ולא להשאיר אף אחד בחוץ", הם אומרים.

"קהל דתי וחרדי שפשוטו כמשמעו נכנס ללא כרטיסים, תוך דחיפות ויצירת לחץ תוך שגוזל מקום מאנשים שרכשו כרטיסים מבעוד מועד", אומרים המארגנים המאוכזבים, "אנשים שניצלו את המצב וזה שלא נלקח מהם הכרטיסים והעבירו את הכרטיסים שלהם דרך הגדרות לאנשים נוספים שעמדו בחוץ". לטענתם, היו גם נוער צעיר שקפצו מעל הגדרות של המתחם הענק במקומות לא מאובטחים ונכנסו ללא כרטיסים.

מי האחראי למחדל?

המארגנים לא מהססים בענותם לשאלה זו: "המשטרה שלא אפשרה להגדיל את הרישוי ושסחטה את המארגנים בסכומים אדירים ובסוף הייתה אחראית לכאוס שיצרה בעצמה בזה שלא אפשרה להגדיל את הרישוי באופן שיתאים לאירוע ולביקוש. במקום להשליט סדר, המשטרה נתנה הוראה להכניס את הקהל ללא בדיקת כרטיסים ולקיחתם".

הם מאשימים את המשטרה בכך שסגרה את המתחם ולא אפשרה להכניס קהל שהגיע עם כרטיסים, אפילו בעמידה למרות שיש במקום שטח מספיק נרחב שהקהל שעמד בחוץ, יכול לעמוד בו ולהתנחם לפחות בכניסה למתחם. אפילו בעמידה.

המארגנים מורים באצבע מאשימה גם כלפי חלק מהקהל, "מי שדוחף ומגיע בלי כרטיסים הוא חב לאחרינא. קהל שלוקח שני כיסאות ושלוש כדי להגביה עצמו וכך גם מסתיר לאנשים מאחוריו וגם לוקח כיסא מאדם שרכש כרטיס הוא נוהג שלא כשורה".

המארגנים מתלוננים גם על תרבות האיחורים, "קהל שקונה כרטיס שכתוב כניסת קהל ב-19:00 ומגיע ב-21:00 ואז מגיע בתלונות שהוא לא נכנס, זה לא הוגן. וכמובן אלה בחוצפה שפשוט קופצים מעל הגדרות ונכנסים בגניבה למקום מבלי לשלם וגוזל מקומות ממי ששילם", אומרים המארגנים.

במשטרה סירבו להגיב לטענות המארגנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר