הפיגוע בברצלונה

ספרד: המחבלים תכננו לפוצץ את סמל העיר ברצלונה

המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בברצלונה ביום חמישי, תכננו מתקפה חמורה יותר, שנמנעה בגלל תאונת עבודה: הם יזמו פיצוץ ענק בכנסייה המוכרת כסמלה של ברצלונה (בעולם)

הכנסייה שהמחבלים תכננו לפוצץ (צילום: שאטרסטוק)

המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בברצלונה ובעיירה קמברילס במהלכו נרצחו 14 בני אדם, תכננו מתקפה חמורה הרבה יותר - שלא יצאה לפועל בשל "תאונת עבודה". על פי דיווחי כלי התקשורת בספרד, המחבלים תכננו לנסוע עם שלושה כלי רכב עמוסים בחומרי נפץ ומכלי גז דליק, ולבצע פיגוע גדול בכנסיית סגדרה פמיליה - אחד מסמליה המוכרים של ברצלונה.

על פי הדיווחים, המחבלים תכננו לפוצץ את אחד הרכבים בלה רמבלה, רכב שני בכנסייה המוכרת ואת השלישי בנמל העיר. המחבלים גם תכננו להשתמש בחומר נפץ בשם TATP, המכונה "אם השטן", ושימש גם את המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור המשולבת בלונדון ב-2005.

אלא, שלמרות התכנון המוקדם, יום לפני ביצוע הפיגוע בברצלונה, השתבשו תכניות המחבלים, לאחר שאירע פיצוץ בבית בו איחסנו המחבלים את חומרי הנפץ ומכלי הגז. הכוחות איתרו בהריסות עשרות מכלי גז וחומר הנפץ המסוכן, כמו גם גופותיהם של שני מעורבים בטרור.

במקביל, כוחות הביטחון ממשיכים את המצוד אחר יונס אבו-יעקוב (22), שחשוד כי נהג ברכב שביצע את הפיגוע בלה רמבלה ונמלט. במקביל, שר הפנים הספרדי אמר כי תא הטרור פורק. חמישה מהמחבלים חוסלו, ארבעה נעצרו ושניים נהרגו ב"תאונת העבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר