מתקפה נגד הבאבות

הגר"ד יוסף: אנשים טיפשים מקבלים ברכות ומשלמים כסף

חבר מועצת חכמי התורה במתקפה חריפה נגד הבאבות ואמר כי "בדור שלנו יש תופעה חדשה, אדם הולך לישון בלילה, קם בבוקר והוא 'באבא'", ותקף את מי שהולך לקבל מהבאבות ברכות • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי דוד יוסף (צילום תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90 )

בשנים האחרונות הולכת וגדלה תופעת ה'באבות', יהודים אלמונים שמתעוררים בבוקר ומחליטים כי יש בהם כוח 'על טבעי', מתחילים לקבל קהל ובתוך שבועות יהודים תמימים נוהרים למוענם בכדי לקבל 'ברכות והבטחות'.

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף תקף אמש (מוצאי שבת) את התופעה במהלך שיעור שמסר במסגרת 'השיעור השבועי' בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים.

"אנחנו צריכים לפתוח את העיניים בדור שלנו", פתח ואמר חבר מועצת החכמים, "יש היום 'באבות', מעולם לא קרה, מאז בריאת העולם, שיהודי הלך לישון 'עם הארץ', קיבל ברכה, וקם בבוקר ומחשש את המצח שלו, ואמר 'הדיסק מלא'.. זה לא היה ולא יהיה".

הרב הסביר כי "בכדי לדעת תורה צריך ללמוד עוד דף גמרא, עוד תוספות, עוד ראשונים, ללמוד וללמוד, להשקיע, הרבה מחשבה בעיון ואז הופכים לגדולים בתורה".

הרב חזר והתייחס לתופעת ה'באבות': "בדור שלנו יש תופעה חדשה, אדם הולך לישון בלילה, קם בבוקר והוא 'באבא', פועל ישועות, עושה חדשות, פוקח עוורים. ככה. ואז פתאום מתחיל להתפרסם הבאבא וכולם מתחילים ללכת אליו, חלק נותנים כסף וחלק לא".

"אנשים טיפשים הולכים ומקבלים ברכות ומשלמים כסף", הוסיף הרב.

צפו בקטע המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר