אירוע שדה תימן

בעקבות גניבת הנשק: הדחות, נזיפות ונהלים חדשים

בעקבות גניבת 33 רובי M-16 מהנשקייה בבסיס שדה תימן, פורסמו היום מסקנות ועדת החקירה שהוקמה בנושא שממליצות על שינוי בנהלי העבודה ומסקנות אישיות (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שדה תימן (צילום: דוברות המשטרה )

בעקבות גניבת 33 רובי M-16 מהנשקייה בבסיס שדה תימן, פורסמו היום (ראשון) על ידי דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מסקנות ועדת החקירה שהוקמה בנושא שממליצות על שינוי בנהלי העבודה ומסקנות אישיות.

תחילתה של הפרשה לפני כשלושה חודשים אז התקבלה במוקד 100 של המשטרה תלונה אודות התפרצות לנשקיה בבסיס שדה תימן בדרום וגניבת עשרות נשקים. בתום הערכת מצב שביצע מפקד מרחב נגב במשטרה, עלה החשד, כבר בתחילת החקירה, כי בפרשה מעורבים קבלני צבע אשר עבדו בשיפוצים בבסיס.

עם התקדמות החקירה התברר כי בבוקר יום שישי 27.5.17 ביצעו החשודים את ההתפרצות ובסיומה העמיסו לתוך רכבם את עשרות כלי הנשק. הם פעלו באופן שיטתי ועוד באותו היום מכרו עשרה כלי נשק לארגוני פשיעה בדרום, שמונה עשר כלי נשק לארגוני פשיעה בצפון ולאחר ארבעה ימים נמכרו עוד חמישה כלי נשק נוספים לארגוני הפשיעה בצפון.

כלי הנשק הוטמנו בתא המטען של הרכב שהגיע לנקודת חבירה בתחנת דלק בכביש 6, שם התחלפו החשודים בכלי הרכב ולאחר מספר ימים נפגשו בבתי קפה על מנת להעביר את התשלום. במהלך החקירה נעצרו 6 תושבי באר שבע והצפון,

ועדת החקירה של המקרה החמור הובלה על ידי מח"ט 14, אל"ם ניר רוזנברג לאחר שהרמטכ"ל קבע כי מדובר באירוע חמור מאוד מאחר וכלי הנשק עלולים לשמש לאירועי טרור.

בוועדה הדגישו כי צוות משותף של משטרת ישראל, משטרה צבאית וביטחון כללי, עצרו את משפחת הפשע שמעורבת באירוע - כולם אזרחים וכי הוחזרו למעלה ממחצית הנשקים.

על פי ועדת החקירה, הקבלן שזכה במכרז לעבוד במחנה, העסיק קבלן משנה שעובדיו הם ממשפחת פשע שאחראית על הגניבה. הם הכניסו אנשים נוספים למחנה כאילו הם עובדי קבלן והם אלה שניסרו את המנעולים וצבעו אותם מבלי שיראו שהנשקייה נפרצה או טופלה.

על פי הוועדה, אחת הסיבות לכשל החמור היא שהחטיבה נערכה לכך שהפריצה תיערך מבחוץ ולא מבפנים, כלומר שהגונב יהיה אדם שיכנס לתוך שדה תימן ולא אדם שמעסיקים בבסיס.

כתוצאה מהאירוע, שונו הנהלים בצה"ל, כך שכל עבודה מקבלת סיווג בדרגה מסוימת ומצריכה בדיקות נוספות של הקבלן. בנוסף, נקבע בצבא תקן לאבטחת נשקיות ובונקרים, צמצום כמות הנשקיות והצבת סטנדרט אבטחה שלא תאפשר פריצה בהם התקנת קודנים ומצלמות במעגל סגור.

יצוין כי החקירה של מצ"ח בנושא נמשכת.

מלבד זאת, המליצה הוועדה על הדחתו של מפקד מכלול שדה תימן ברמת רס"ן וכן העברתו מתפקיד של מפקד הימ"ח בתוספת נזיפה ממפקד הפיקוד.

כמו כן, יינזפו מח"ט גבעתי היוצא, סמח"ט גבעתי היוצא, קצין מטה בדרגת רס"ן ושני קציני מטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר