סערה חדשה בירושלים

מסע רדיפה: הרפורמים נגד ההפרדה בספריות העירוניות

הרפורמים ו'שדולת הנשים' מצאו נושא חדש לצאת במלחמה נגד הציבור החרדי בירושלים - הספריות העירוניות • מכתבים שוגרו לעירייה ולדינה זילבר בדרישה לבטל את ההפרדה בין בנים ובנות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ספריה. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": אחרי שנלחמו בהפרדה באירועים המרכזיים בציבור החרדי, נראה כי הרפורמים ו"שדולת הנשים" מחפשים מקומות חדשים למאבק נגד היהדות החרדית ומצאו להם כעת זירה חדשה - הספריות העירוניות בירושלים.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרפורמים ו"ארגוני הנשים" פנו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר ולעיריית ירושלים בבקשה לעצור את ההפרדה ב"ספריה העירונית" בשכונות החרדיות בטענה כי אלו מקיימים שעות נפרדות לבנים ולבנות.

בפניה ששוגרה מטעם התנועה הרפורמית לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, למנכ"ל העירייה וליועץ המשפטי העירוני נכתב: "ההפרדה האמורה, כופה הפרדה מגדרית קשיחה על כלל משתמשי הספרייה. קביעת שעות נפרדות לבנים ולבנות / נשים וגברים מצמצמת את האפשרות של כלל התושבים לעשות שימוש בספריה ביום ובמועד המתאים להם.

"כמו כן קביעת שעות נפרדות אינה מאפשרת לבני משפחה, אימהות וילדים, אחים ואחיות לבקר יחד בספריה. למרות שאין כל מניעה הלכתית לציבור החרדי לפקוד את הספרייה בצוותא גברים ונשים, פתיחת הספרייה בשעות נפרדות על ידי העירייה מונעת מהם לבקר בספרייה באותה שעה".

דרישות הרפורמים מעיריית ירושלים

לדבריהם: "קיומה של הפרדה בין נשים וגברים בספריה עירונית, פוגעת בעקרון השוויון ובזכותם של גברים ונשים לכבוד. אין דבר בשירותי הספרייה אשר מצדיק יצירת הבחנה בין גברים לנשים. כמו כן, אין דבר בחוק או בתקנות המסמיך את הספריות להגביל את שעות הפתיחה על פי מינם של הפוקדים אותה".

בסיום המכתב דורשים הרפורמים: "יבוטלו השעות הנפרדות לנשים וגברים, בנים ובנות בספריית הר נוף וביתר הספריות התורניות בעיר. תתאפשר גישה חופשית לכל באי הספרייה בכל שעות פתיחתה, ללא כל הפרדה מגדרית. יוסרו השלטים המורים על הפרדה וכן ההוראה על שעות נפרדות באתר האינטרנט העירוני. תועבר הודעה לכלל התושבים כי בשעות הפתיחה, הספרייה פתוחה לכל דורש".

בפנייה נוספת של "שדולת הנשים" לדינה זילבר ממשרד המשפטים כותבות ראשי השדולה כי "הפיכת מרחב ציבורי חשוב כמו ספריה לכזה המתנהל בהפרדה בין המינים לא רק שהיא מפלה כשלעצמה ואינה מוצדקת, אלא היא גם תורמת להתרחבות ולנרמול של מרחבים נפרדים בתחומי חיים רבים והולכים בישראל".

מכתב "שדולת הנשים" לדינה זילבר

"אשר על כן", הן מבקשות, "אנו פונות אלייך על מנת שתפעלי כדי להפסיק לאלתר את ההסדר המפלה האמור ותבטיחי כי כלל הנהנים משירותי הספרייה, יוכלו לעשות זאת בכל שעות הפתיחה וללא תלות במינם או מגדרם".

באורח פלא מי שלכאורה החלה את הבלגן סביב ההפרדה בספריה העירונית בהר נוף היא דווקא "פעילה חברתית" הפועלת במסגרת אחד הארגונים למניעת תקיפות חמורות בילדים חרדים כאשר במקביל תקפה בפייסבוק את ההפרדה בין בנים ובנות בספריה, הפרדה שעשויה למנוע תקיפות דומות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר