זמן אלול

היערכות המשטרה לשנת הלימודים תשע"ח

המשטרה נערכה לקראת פתיחת שנת הלימודים בציבור החרדי בראש חודש אלול עם הוראות בטיחות להורים ולילדים והיערכות בשטח להגברת האבטחה על המוסדות (משטרה)

אילוסטרציה (צילום: אורי לנז, פלאש 90)

לקראת פתיחת שנת הלימודים במוסדות החינוך במגזר החרדי ובבתי הספר האחרים, שוטרי ומתנדבי אגף התנועה יפעלו למען ביטחונם ושלומם של מאות אלפי הילדים.

במסגרת ההכנות לשובם ללימודים של מאות אלפי ילדים בכל מוסדות החינוך לרבות בתי הספר במגזר החרדי משטרת ישראל תגביר את הנוכחות בקרבת מוסדות החינוך ובכלל ברחבי הערים והישובים.

בימים הקרובים יסיירו אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים על מנת לתת מענה נדרש לציבור בהיבטי אבטחה ותנועה. אל השוטרים ילוו חבלני מערך החבלה במטרה למנוע כל סיכון אפשרי.

הפעילות המבצעית תתמקד במספר מעגלי האבטחה, מקו התפר עד פנים הערים, לרבות הקמת מחסומים לבדיקת כלי רכב ואנשים, אכיפה מוגברת וממוקדת בתחום השהייה הבלתי חוקית, פעילות שתימשך בשבועות הקרובים. המשטרה תמקד את פעילותה מלינים של השוהים הבלתי חוקיים, מעסיקים ומסיעים.

בנוסף, המשטרה מתגברת בימים אלה את מוקדי החירום שמספרם - 100 ומוקד המיידע הארצי של המשטרה שמספרו – 110.

באשר לנושא אבטחת מוסדות החינוך במשטרה מדגישים כי המשטרה משמשת כגוף מקצועי המנחה את גורמי האבטחה ברשויות המקומיות בדבר דרישות האבטחה הרצויות למען בטחון הציבור ופועלת בנושא בתאום מלא עם רשויות מקומיות ומשרד החינוך. אולם, יחד עם זאת, העסקת המאבטחים הינה באחריות הרשות המקומית, הנדרשת להתקשר במכרז עם חברת אבטחה לקבלת מספר המאבטחים הנדרש, בהתאם למימון המדינה ואיננה מתבצעת ע"י המשטרה או במימונה.

בנוסף למערך האבטחה האזרחי, משטרת ישראל מסייעת באבטחה היקפית, על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים בבטחה וכן פועלת לאורך כל השנה בבתי הספר באמצעות יחידות הסיור, שוטרים קהילתיים ושוטרי מערך הנוער.

כאמור, החל מיום רביעי הבעל"ט צפויים לפקוד את מוסדות החינוך החרדים מאות אלפי תלמידים מלווים ע"י הוריהם. הגעתם צפויה ליצור תנועה ערה של כלי רכב לצד תנועת הולכי רגל במעברי החצייה בצירים הנושקים, לפיכך – שוטרי התנועה יסייעו בהזרמת התנועה הבטוחה בסביבת מוסדות החינוך.

במשטרה מדגישים כי גם השנה שוטרי ומתנדבי אגף התנועה יפעלו למען ביטחונם ושלומם של הילדים ע"י בדיקת רכבי הסעות, התקני ריסון וחגורות בטיחות וחלוקת חומרי הסברה בנושא.

במהלך פעילות מקיפה בתחום שבוצעה על ידי אגף התנועה בשנה האחרונה, ניכר כי עדיין קיימים נהגי רכבי הסעות המסיעים ילדים בכלי רכב לא תקינים, ללא שימוש בהתקני ריסון ועם כמות הנוסעים שעולה על המותר באופן המסכן את הילדים ואת משתמשים אחרים שבדרך, מתריעים במשטרה.

"לצערנו, לא רק רכבי הסעות חוטאים בכך אלא גם הורים לילדים. על נהגי רכבי ההסעות וכן על ההורים להבין שחיי הילדים בידיהם. מעבר לכך, שאי חגירת חגורת בטיחות או התקן ריסון לילדים מהווה הפרה של החוק, מדובר בסיכון חיים של ממש", אומרים בדוברות המשטרה.

משטרת ישראל פונה להורים המלווים, לנהוג במשנה זהירות ולהקפיד על עצירה והורדת נוסעים בצורה בטוחה, שימוש נכון בהתקני ריסון מתאימים ונהיגה איטית וזהירה תוך מתן זכות קדימה להולכי הרגל בדרכם לבתי הספר והגנים. והכי חשוב - לעולם אל תשכחו ילד במושב האחורי.

לנחיותיכם מצרפת המשטרה מספר כללי בטיחות לשינון עם הילדים - למניעה מצבית של חלילה סיכון חיים.

הורים זה הזמן לתרגול הילדים במעבר כביש בטוח ובחצייה נכונה

• מלמדים את הילדים ללכת בדרכים שאינן מחייבות חציית כביש גם אם המסלול ארוך במעט.

• בחרו במקום הבטוח ביותר לחצייה (רצוי תמיד לבחור במעבר חצייה מרומזר – חוצים רק בירוק- במקרה בו התחלף האור לאדום ואתם במהלך החציה, השלימו בזריזות את ההגעה למדרכה).

• עצרו שני צעדים לפני שפת המדרכה. אין לרדת מהמדרכה לכביש בהפתעה.

• הביטו לכל הכיוונים והאזינו לקולות התנועה.

• התחילו לחצות רק כאשר הדרך פנויה. חצו בקו ישר ובזריזות אבל לא בריצה. המשיכו להביט סביב גם במהלך חציית הכביש.

• אין להשתמש בטלפון נייד ובמכשירי שמע ובכל מכשיר שמע בעת חציית כביש.

• אין לחצות את הכביש בין שני כלי רכב חונים- הנהגים לא רואים את הילדים.

הורים כלי הרכב באחריותכם ולכן שימו לב:

• שכל הילדים חגרו את חגורת הבטיחות מלפנים ומאחור בכל נסיעה ולכל מרחק.

• ילדים עד גיל 10 - יש לרתום במושבי בטיחות מתאימים בהתאם לגילם.

• הכניסה והיציאה מהרכב רק בצמוד לשפת המדרכה.

נוסעים לבית הספר באוטובוס.

• לא חוצים את הכביש לפני האוטובוס אא"כ ישנו מעבר חציה מרומזר.

• המתינו עד לנסיעת האוטובוס ולאחר מכן חצו בבטחה.

• למדו את הילדים על הנתצ"ים ועל הסיכונים בהם שעיקרם תנועת אוטובוסים דו סיטרית ואף הפוכה מתנועת כלי הרכב הפרטיים בנתיבים המקבילים.

משטרת ישראל מאחלת שנת לימודים בטוחה ופורייה, שנת עליה במדרגות הרוחניות ערכיות של כלל התלמידים וברכות להורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר