טור אישי

החופש וחילולי השבת // הרב ישראל גליס

תלמידי הישיבות כבר מתכוננים לחזרה לזמן אלול, הרב ישראל גליס מסכם את ימי בין הזמנים, הסימפוניונים שלא היו ותוהה מדוע אין איום ברור על נתניהו בגלל חילולי השבת (טור אישי)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
נתניהו בחופש (צילום: קובי גדעון, לע"מ, פלאש 90)

זהו, תם לו לאט לאט החופש של עולם הישיבות או כנאמר "וקווי ה' יחליפו כוח". העיתונות החרדית מלאה במספרים של נחת, עם מספרים מדהימים של פתיחת זמן חדש בעולם התורה.

נחזור לנעשה בחופש. ברוך ה' מארגני הקאמפים של עולם התורה הפעילו תוכניות מרתקות בליווי זיצים תורניים כנאה לבני תורה.

עיתון 'משפחה' מצביע על מגמה חדשה וברורה שאין לפולטקאים מקום בקרב בני הישיבות

ישיבה חסידית אחת עשתה טעות והביאה פוליטקאי ליטאי בשביל הגיוון, ראש הישיבה הביע חרטה וסליחה על הצעד הלא חכם.

גם השנה אנשי ש"ס שינסו מותניים והביאו אלפי בני תורה בבין הזמנים לצפון הארץ בניצוחו של צביקה כהן חבר מועצת העיר בינתיים, ושלומי אטיאס שמונה על ידי המשרד לפתוח הגליל לארח אותם.

במוצאי שבת פרשת ראה ננעלה שמחת בין הזמנים באתרא קדישא מירון על ידי עמותת זמרה וחסד שעושה פעילות כזאת כבר 12 שנה ללא תקציב ממשלתי, הכל על טהרת הקודש.

אנשי ש"ס דאגו להביא את חברי מועצת החכמים לשהות עם בני התורה.

התרגשות מיוחדת הייתה סיום שלושים פעם של מסכתות במוסדות מגדל אור של הרב הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שתהיה לו רפואה שלמה הרב יצחק דוד בן פערל.

להוציא קבוצה של ישיבה שהביאו ליצן פוליטי עם להקת אנשים שמחפשים תשומת לב, פוליטיקאים מהדרגה הנחותה, הורים זועמים התכנסו וחלקם החליטו להוציא את בניהם מהישיבה.

אז זאת הזדמנות לאחל לכל בני התורה החוזרים לצור מחצבתם עם תוספת כוח.

בשולי הדברים, שמעתם על ועדה למען קדושת השבת בראשות הרב יצחק גולדקנופףף בכל ראשון בבוקר אנחנו מקבלים כותרת בכל העיתונות החרדית "זעם וזעזוע על חילולי השבת של הרכבת" ועדה של בדיחה שאין באיומים שלה כלום.

זה מחזיר אותי היסטורית לישיבות של מועצת העיר ירושלים בראשות טדי קולק, נציג חרדי מאגודת ישראל היה קם לנאום או קורא קריאות ביניים וטדי היה אומר לו חבל על הזמן אתה מוזמן לפנות להמודיע ישר, זה לא צריך לבוא מתוך אולם מועצת העיר זה רק מפריע וחבל על זמנינו.

גם חברי הכנסת חושבים שהציבור מטומטם וימשיך לקנות את האיומים שהם משמעים מעל גבי העיתונות או בתקשורת.

איפה ליצמן או מוזס ממציאי מפלגת "יהדות התורה והשבת"? מילה אחת לראש הממשלה אם השבת יהיה חילולי שבת אנחנו פורשים מהקואליציה ונלך לבחירות, רק את השפה הזאת הוא מבין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר