"מסע צייד ורדיפה"

העיתונאי בן כספית עתר, ופרטי עבודתה של שרה נתניהו ייחשפו

פרטי עבודתה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו כפסיכולוגית בשירות עיריית ירושלים ייחשפו - זאת בעקבות עתירה שהגיש העיתונאי בן כספית. מקורבי משפחת נתניהו: "מסע צייד. גם לרעיית ראש הממשלה יש זכות לפרטיות" (אקטואליה)

שרה ובנימין נתניהו. ארכיון (צילום: Amos Ben Gershom/GPO)

לאחר שבעבר סירבו לעשות זאת, עיריית ירושלים ושרה נתניהו יחוייבו לחשוף את פרטי ההעסקה של רעיית ראש הממשלה בשירות העירייה - זאת בעקבות עתירה שהגיש העיתונאי בן כספית. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים ארנון דראל הכריע כי בתוך כחודש העירייה ונתניהו יחוייבו למסור לידי כספית את פרטי ההעסקה של שרה נתניהו והיקף עבודתה בשנה שקדמה להגשת העתירה.

בעתירה טען כספית כי נתניהו משמשת כפסיכולוגית בבית ספר בירושלים, פרטים שהופיעו גם באתר משרד ראש הממשלה. השופט קבע כי מעמדה הציבורי של שרה נתניהו מצדיק קבלת פרטים על עבודתה במקום. השופט דחה את טענתה של שרה נתניהו כי העילה למניעת הפרסום שכולל את מקום עבודתה המדוייק, ימי ושעות העבודה היא שיקולי ביטחון. במקביל, טענותיה של שכר נתניהו לגבי הזכות לפרטיות בנוגע לשכר המוענק לה ייבדקו.

מקורבי משפחת נתניהו אמרו: "אנו מברכים על כך שבית המשפט שם גבול למסע הצייד והרדיפה שמנהל בן כספית נגד הגברת נתניהו מזה עשרים שנה על מנת לפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו בכל האמצעים. בפסק הדין שניתן היום (20 באוגוסט 2017) דחה בית המשפט הנכבד את רוב רובן של בקשות הסרק הקנטרניות והטורדניות של כספית".

"מתברר שגם לרעיית ראש הממשלה יש זכות לפרטיות בעבודתה המקצועית כפסיכולוגית ילדים חינוכית. ואגב, הגורמים המקצועיים בעיריית ירושלים, בה היא עובדת, הגיבו לעתירה באומרם כי ״אין תלונות כלשהן לגבי תפקודה של הגברת נתניהו. להיפך".

"כמובן שכספית ״שכח״ לציין בעתירתו שרעיית ראש הממשלה תובעת אותו בגין הוצאת לשון הרע, לאחר שפרסם שקרים לפיהם כביכול היא פיטרה את הגנן הקשיש במעון ראש הממשלה. הגנן המנוח מנשה קוזוקין ז״ל הספיק להעיד לפני פטירתו שלא היו דברים מעולם, שהגברת נתניהו מעולם לא פיטרה אותו והוא המשיך לעבוד במעון כרגיל. הליך זה יוכרע בחודשים הקרובים".

"לא בכדי אפילו אביו של בן כספית, יצחק, כתב פעמיים בעבר לראש הממשלה את הדברים הבאים. ב-28 בינואר 2010 כתב ״איך זה יתכן שהגנים שלי, שבנו את תשתיתו של בכורי, כה מתבלבלים אצלו עד כדי כך... מאז בן גוריון ובגין לא קם לנו מנהיג בשיעור קומתך... אודה לך אם תעביר דרישת שלום חמה מאוד לרעייתך שהפכה למטרת מישנה כדי לפגוע בך. השכל הישר פשוט לא קונה תיאוריה שפסיכולוגית מיומנת ואשת ראש הממשלה תנהג לפי תיאורי ההשמצה הרכילותית הרודפת אחריה בהתמדה. בשיחה עמוקה שניהלתי איתה אני זוכר שהתרשמתי עמוקות מאישיותה החמה והאנושית".

"ב-29 ביולי 2010 כתב האב יצחק כספית לראש הממשלה נתניהו עוד על תחושותיו לגבי התנהלותו של בנו: ״ההתקפות של בני נגד ראש הממשלה הן דברי בלע מופרזים... אצבעו קלה מדי על ההדק. אני מתנחם בזה שרוב הציבור שותף לי בהערכה אליך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר