הפרדה בספריות העירוניות בי-ם

הפוליטיקאים החרדים: "דרישה קנטרנית; כפייה חילונית"

ראשי המפלגות החרדיות, חברי כנסת וחברי מועצת העיר ירושלים תוקפים בחריפות את מסע הרדיפה של הרפורמים נגד הציבור החרדי בירושלים ודרישתם לבטל הפרדה בספריות העירוניות בעיר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני דרעי וליצמן. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חשיפת "כיכר השבת": ראשי המפלגות החרדיות, חברי כנסת וחברי מועצת העיר ירושלים תוקפים בחריפות את מסע הרדיפה של הרפורמים נגד הציבור החרדי בירושלים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", בדרישתם כעת לבטל את ההפרדה בספריות העירוניות בשכונות החרדיות.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הרפורמים ו"שדולת הנשים", פנו במכתבים לעיריית ירושלים ולדנה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי והממונה על יישום המלצות הצוות למיגור הדרת נשים, בדרישה לעצור את ההפרדה ב"ספריה העירונית" בשכונות החרדיות בטענה כי אלו מקיימים שעות נפרדות לבנים ולבנות.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי אומר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "מדובר בדרישה קנטרנית שמטרתה לחולל ריב ומדון בין האוכלוסייה החרדית לכללית. פניה זו לא תסייע לנשים החרדיות אלא תפגע בהן ובאורח חייהן, כאשר הפעילות הנפרדת באה כדרישה מוסכמת מצד האוכלוסייה החרדית כולה".

השר דרעי מוסיף ואומר כי "אנו עדים בתקופה האחרונה למגמה מסוכנת מצד ארגונים 'ליברליים' כביכול, לכפות אורח חיים שונה על אוכלוסיית שומרי המצוות בארץ. אנו נאבק על כך בכלים המשפטיים העומדים לרשותנו, וכבר פניתי במכתב ליועמ"ש להקים ועדה חדשה הכוללת נציגי כל המגזרים שתכריע בסוגיה רגישה וחשובה זו".

שר הבריאות יעקב ליצמן אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בדרישה קטרנית ומיותרת שאין לה מקום במדינה דמוקרטית ושיוויונית. זכותו של ציבור לחנך את ילדיו כפי דרכו ואמונתו, ואין לכפות אורח חיים אחד על זולתו. כבר נוכחנו לדעת ממקרים קודמים שאין מקום להתערבות ערכית חינוכית בחקיקה והניסיונות הללו נדונות מראש לכישלון".

"אני קורא לדינה זילבר המשנה ליועהמ"ש, פונה ליצמן דרך "כיכר השבת", "לדחות את הבקשה הקנטרנית שאין לה שום מקום מעבר לניסיונות חוזרים ונשנים של ארגוני הרפורמים להצר את צעדי הציבור היהודי שומרי ההלכה והמסורת".

יו"ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני אמר ל"כיכר השבת" כי "מתברר שהם פשוט עובדים שעות נוספות כדי שפשוט לא נוכל לחיות כאן, הם חיפשו עד היום נושאים כמו גיוס וחדירה למערכת החינוך החרדית ולנסות לשנות את ארחות חיינו ולא הצליחו, אז הם הולכים כעת להפרדה בין גברים לנשים ובזה מצאו אוזן קשבת אצל דינה זילבר.

"אני אמור לפגוש את שרת המשפטים יחד עם היועץ המשפטי לממשלה ולא נעצור עד שהרשעות הזאת תיעלם, היום גלוי לכל שזה מה שהם רוצים - שלא נוכל לחיות כאן, ולא ניתן להם את זה".

סגן השר החינוך מאיר פרוש אמר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "העתירות וההתנכלויות הסדרתיות של הרפורמים והקונסרבטיבים לכל דבר שריח של קדושה נודף ממנו לא החלו היום, פעם זה הכותל, פעם זה נושא הגיור והנה עכשיו הם נטפלים לספריות העירוניות".

"אני מאמין שהעירייה והיועץ המשפטי ידחו על הסף כמתבקש את הפנייה הזו, שמטרתה להפיץ שנאה ולמנוע מציבור שלם ליהנות משירותים עירוניים באופן בו הוא חפץ לקבלם", הוסיף סגן שר החינוך.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור, מסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "אני מצר על פרובוקציות נוספות שמייצרות פילוג מיותר בין יהודים ליהודים וסומך על המשנה ליועמ"ש ועל הבכירים בעיריית ירושלים בהובלת ראש העיר ידידי ניר ברקת שישכילו לקבל החלטות שכלתניות, לשמר את הסטטוס קוו בעיר ולמנוע פגיעה נוספת בציבור החרדי. מי שמחפש כותרות שיעשה זאת לא על חשבון הדת היהודית, ערכיה ורגשותיהם של הציבור המאמין".

יו"ר סיעת יהדות התורה בעירית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, תוקף בשיחה עם "כיכר השבת" בחריפות רבה את הרפורמים וארגוני הנשים ואומר כי "לא מעניין אותם לא נשים ולא שום דבר. כל עניינם הוא רק לרדוף את הציבור החרדי, ורק לנסות לכפות עליו אורח חיים אחר, אורח חיים מתירני, פרוץ, ומופקר. אבל לא יעזור להם כלום. הציבור החרדי ימשיך לנהוג על פי כללי ההתנהגות המתאימים לו, על פי הוראות רבותיו, והרפורמים יכולים לצרוח ולצווח כמה שהם רוצים.

"חוץ מזה הרי אין להם כלום. הם כלי ריק חסרי כל תוכן, מלאי שנאה ורדופי איבה אחרי כל דבר שקשור לציבור החרדי. מעניין אותם הסיפריות כמו השלג דאשתקד. הם רוצים לשנות אותנו ולכפות עלינו וזה לא ניתן להם. הסיפריות גם בהר נוף וגם בכל השכונות האחרות ימשיכו לפעול אך ורק לפי הוראות הרבנים, עם אפם וחמתם של ארגוני הרפורמים והמתחזים לארגוני נשים".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הרפורמים כתבו במכתבם לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, למנכ"ל העירייה וליועץ המשפטי העירוני כי "ההפרדה האמורה, כופה הפרדה מגדרית קשיחה על כלל משתמשי הספרייה, קביעת שעות נפרדות לבנים ולבנות / נשים וגברים מצמצמת את האפשרות של כלל התושבים לעשות שימוש בספריה ביום ובמועד המתאים להם".

"כמו כן קביעת שעות נפרדות אינה מאפשרת לבני משפחה, אימהות וילדים, אחים ואחיות לבקר יחד בספריה. למרות שאין כל מניעה הלכתית לציבור החרדי לפקוד את הספרייה בצוותא גברים ונשים, פתיחת הספרייה בשעות נפרדות על ידי העירייה מונעת מהם לבקר בספרייה באותה שעה", קובלים הרפורמים.

במכתבם הם דורשים מהעירייה: "יבוטלו השעות הנפרדות לנשים וגברים, בנים ובנות בספריית הר נוף וביתר הספריות התורניות בעיר. תתאפשר גישה חופשית לכל באי הספרייה בכל שעות פתיחתה, ללא כל הפרדה מגדרית. יוסרו השלטים המורים על הפרדה וכן ההוראה על שעות נפרדות באתר האינטרנט העירוני. תועבר הודעה לכלל התושבים כי בשעות הפתיחה, הספרייה פתוחה לכל דורש".

בפנייה נוספת של "שדולת הנשים" לדינה זילבר נכתב כי "הפיכת מרחב ציבורי חשוב כמו ספריה לכזה המתנהל בהפרדה בין המינים לא רק שהיא מפלה כשלעצמה ואינה מוצדקת, אלא היא גם תורמת להתרחבות ולנרמול של מרחבים נפרדים בתחומי חיים רבים והולכים בישראל".

"אשר על כן", הן מבקשות, "אנו פונות אלייך על מנת שתפעלי כדי להפסיק לאלתר את ההסדר המפלה האמור ותבטיחי כי כלל הנהנים משירותי הספרייה, יוכלו לעשות זאת בכל שעות הפתיחה וללא תלות במינם או מגדרם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר