חופשת בין הזמנים

מעמד הביניים החרדי ומלונות הפאר באירופה • צפו

עשרות אלפי תיירים חרדים בילו בבין הזמנים בחופשות חמישה כוכבים באירופה • יאיר שרקי, כתב חדשות 2, ביקר במלונות הפאר שמתאימים עצמם למעמד הביניים החרדי באמצעות ארוחות גורמה גלאט כשר ובריכות שחיה שהפכו למקווה טהרה • צפו (חרדים)

(באדיבות חדשות 2)

עשרות אלפי תיירים חרדים בילו את חופשת בין הזמנים השנתית בחופשות חמישה כוכבים במלונות פאר באירופה שהוכשרו במיוחד לשם כך.

יאיר שרקי, כתב חדשות 2, ביקר במלונות הפאר שמתאימים עצמם למעמד הביניים החרדי באמצעות ארוחות גורמה גלאט כשר ובריכות שחיה שהפכו למקווה טהרה.

עו"ד משה בא-גד שנסע עם משפחתו לחושפה בשוויץ מספר כי "למרות שאין כמו בארץ, הגיאוגרפיה וטבע הבריאה שיש פה, זה פשוט ציורי, פשוט חלום, ואני שמח שיצא לנו לחוות ביחד את זמן האיכות הזה ביחד עם המשפחה".

אחד הילדים מספר בהתרגשות כי "החוויה לא נעימה, היא סופר נעימה".

שרקי מדווח כי אחת האטרקציות בנופש הוא כמובן חדר האוכל. "הטעם והאיכות חשובים לנופשים כאן לא פחות מהכשרות המהודרת, וצוות השפים מוציא מהמטבח מנות שלא מביישות אף מסעדת יוקרה ישראלית".

דפנה כהן, מנהלת חברת 'תור פלוס', מספרת כי "יש עשרות פרויקטים באירופה, שפתוחים לציבור הדתי והחרדי".

לשאלת שרקי, אם מדובר בעשרות מלונות שהכל גלאט כושר מלמעלה למטה, היא משיבה כי "כן, למעלה מ-20 מלונות", ומציינת כי הם פתחו בגלל הביקוש ארבעה אתרים השנה.
לפי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 17% מהחרדים נפשו בחו"ל בשנה האחרונה, זאת לעומת 12% מהחרדיםפ שנפשו בחו"ל ב-2013. יותר מ-50% מהחרדים נפשו בארץ בשנה החולפת.

שרקי הגיע גם לחבל לומברדיה בצפון איטליה שם המלון גם הוא עבר "גיור לחומרא" עבור הנופשים החרדים. משגיח הכשרות מתאר כיצד הם הכשירו את המטבח ממנו יוצאים במהלך השנה שרצים וטריפות.

שי חנוף, שף קונדיטור, מספר: "כל חומרי הגלם למיניהם, הכל-הכל מגיע מהארץ. פעם הציבור הדתי היו לוקחים איתם בתוך המזוודות, שימורים ופירות וירקות, מביאים הכל מהבית, היום הם צריכים לשים במזוודה בגדים, וזהו. הם מגיעים, הכל יש להם פה".

ישראל דרעי שיצא עם אשתו לנופש זוגי שכהם משאירים בארץ את ארבעת ילדיהם אומר כי "זה חלק מלחדש את חיי הזוגיות. כשאתה יוצא למקום שקט, הרים, הכל רגוע, שליו, זה סוג של חוויה זוגיתף, לצאת ביחד".

"תראה", אומר דרעי, "האדמו"רים היום, כל שני וחמישי הם נמצאים במקומות אחרים. למה לא? לעזוב, כל החסידים משגעים אותם, קצת להתפרק, לצאת. אז אנחנו לא אדמו"רים, ולא מחפשים את זה, אבל רוצים את השקט קצת".

אבי חן, מנכ"ל 'גאיה תיירות', מספר כי "שמענו השבוע שכמעט ואין אדמו"רים בארץ, שנשארו בארץ. זו תופעה מדהימה, אתה רואה חצרות של אדמו"רים שלוקחים את האדמו"ר עם החצר וממש מעתיקים אותה למקום החופש, לארבעה, חמישה, שישה שבועות, לתקופת הקיץ".

על תהליך הפיכת הבריכה למקווה הוא מספר כיצד הביאו טון וחצי של בלוקים של קרח, שמילאו את הבור, וכך המים של הבריכה נגעו במים הכשרים - שאינם שאובים - והפכו את הבריכה כולה למקווה כשר.

"גם אם הכל כלול ויש מאמץ להוזיל מחירים", מדווח שרקי, "עדיין זו הוצאה כבדה, הביקוש הגבוה הוא תוצאה של מעמד ביניים חדש שצומח במגזר בשנים האחרונות - חרדים צעירים שעובדים קשה עם יכולת כלכלית ותרבות בילוי מפותחת".

צפו בכתבה באדיבות חדשות 2

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר