קולות מלחמה?

דרום קוריאה וארה"ב פתחו בתרגיל משותף

התרגיל מתקיים בצל האיום על מתקפה גרעינית של צפון קוריאה על ארה"ב ובנות בריתה. במערב מנסים להרגיע את הרוחות וטוענים כי מדובר בתרגיל שתוכנן מראש (אקטואליה)

צפון קוריאה וארה"ב (צילום: שאטרסטוק)

דרום קוריאה וארצות הברית פתחו היום (שני) את התרגיל השנתי המשותף כשבמרכזו עומד האימון להתגוננות מפני תקיפה גרעינית של צפון קוריאה השכנה.

התרגיל מתקיים בצל האיום והגינוי המפורש של צפון קוריאה המתנגדת נחרצות לקיומו של האימון המשותף. לטענת פיוניאנג "התרגיל מהווה התרסה, פזיזות וסכנה בהצתת מלחמה גרעינית".

התרגיל שקיבל את השם "אולצ'י מגן החירות" יהיה ברובו מורכב ממשחקי מלחמה באמצעות סימולציות מחשב ויימשך עד 31 באוגוסט. מתוך 28 אלף חיילים אמריקנים המוצבים בדרום קוריאה, 17,500 ישתתפו בתרגיל. מניינם של החייל המשתתפים בתרגיל קטן השנה לעומת שנה שעברה אז השתתפו בו 25,000 חיילים.

הגבול בין הצפון לדרום (צילום: שאטרסטוק)

המטרה של התרגיל אינה מוכחשת, והיא התמודדות עם מתקפה גרעינית מכיוון קוריאה הצפונית.

נשיא דרום קוריאה ניסה לצנן את הארוחות ובהודעה שפרסם הלילה אמר "זהו תמרון הגנתי ואין שום כוונה להגביר את המתיחות בחצי האי קוריאה".

גם מזכיר ההגנה של ארצות הברית ניסה לשגר מסר מרגיע ואמר כי התרגיל תוכנן מראש, "הוא נועד להבטיח שאנו מוכנים להגן על דרום קוריאה ועל בנות בריתנו באזור".

על פי דיווחים בכלי תקשורת בסיאול כ-3,000 מהחיילים האמריקנים שישתתפו בתרגיל יגיעו מבסיסים מחוץ לדרום קוריאה. באימון ישתתפו גם חיילים של האו"ם מאוסטרליה, קנדה, קולומביה, דנמרק, ניו זילנד, הולנד ובריטניה.

חיילים מצפון קוריאה (צילום: שאטרסטוק)

התרגיל הצליח להוציא את מיטב הודעות האיום ששיגרה צפון קוריאה, הלילה פרסמה הודעה כי צבאה מסוגל לתקוף כל נקודה אמריקנית בעולם "אף יבשת אמריקנית לא תוכל להתחמק מהתקיפה שלנו" נאמר בהודעה

בעיתון של הדיקטטורה נאמר כי "התנהגותו של נשיא ארצות הברית טראמפ היא פזיזה שמניעה את המצב לשלב בלתי נשלט של מלחמה גרעינית, וכי קוריאה הצפונית היא הבעלים החזקים ביותר של טילים בליסטיים בינלאומיים. ננקוט בצעדי מלחמה נחרצים ברגע שיהיה לנו את הסימן ולו הקלוש ביותר". נאמר בהודעות הצפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר