"מתפללים עבורם"

נעדרים ופצועים מהתנגשות משחתת אמריקנית במכלית נפט

ארצות הברית חרדה בשעות אלו לגורלם של אנשי צוות חיל הים שלה ששהו הלילה על משחתת רבת עוצמה שהתנגשה במכלית ליברית הנושאת כ-50 אלף טונות נפט (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המשחתת שהתנגשה (צילום: חיל הים האמריקני)

בעקבות התנגשות בין ספינת הטילים האמריקנית USS ג'ון מק'קיין עם מכלית נפט ליברית ממזרח לסינגפור, 10 מאנשי צוותה מוגדרים כנעדרים וחמישה אחרים נפצעו.

בהודעה הרשמית של צבא ארה"ב נמסר, כי התאונה אירעה בעת שהמשחתת עשתה את דרכה לנמל סינגפור באופן עצמאי "במסגרת פעילות שגרתית". חקירה ראשונית מעלה, כי המשחתת נפגעה בצידה, וכוחות חילוץ והצלה אוויריים וימיים של ארה"ב וסינגפור הוזעקו אליה לשם איתור הנעדרים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בעקבות התאונה: "מחשבותיי נמצאות עם אנשי המשחתת ע"ש John S. McCain בזמן פעולות החילוץ". גם הסנאטור הרפובליקני הבכיר ג'ון מקיין, שהמשחתת שנפגעה נקראה על שמם של אביו וסבו ששירתו כאדמירלים בחיל הים האמריקני, צייץ בחשבון הטוויטר שלו בשמו ובשם אשתו: "סינדי ואני מתפללים עבור אנשי הצוות של המשחתת ומעריכים את עבודתם של צוותי החילוץ".

אורכה של מכלית הנפט המדוברת הוא 183 מטרים, והיא נשאה כ-50 אלף טונות נפט. את האות האחרון היא שלחה קרוב לשעה 02:00 (שעון ישראל), כשהיא עוגנת במרחק של 10-20 קילומטרים ממזרח לחצי האי פנגרנג שבדרום למלזיה, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.

מדובר בתאונה שנייה בה מעורב משחתת אמריקנית באזור אסיה בחודשיים האחרונים. בתאונה הקודמת התנגשה משחתת אמריקנית מאותו הצי בספינת משא פיליפינית, ושבעה אנשי צוות נהרגו כתוצאה ממנה.

רק בשבוע שעבר הודיע חיל הים האמריקני כי בעקבות התאונה ההיא הוחלט על הדחתם של שני קצינים בכירים שהיו על המשחתת. יצויין, כי הנתיבים הימיים מסביב לסינגפור נחשבים לעמוסים במיוחד, וכרבע מהסחר העולמי עובר באזור.

תאונת המשחתת הנוכחית מתרחשת על רקע תגובתו של חיל הים האמריקני לאיומי צפון קוריאה לתקוף את האי גואם שבאוקיינוס השקט, בה נמסר כי "מוקדם מדי לדעת אם יישלחו ספינות נוספות לתגבור המערך הימי באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר