"סוס טרויאני"

נלחמים בהתפקדות 'הליכודניקים החדשים'

בליכוד לא מתכוונים לתת ל'ליכודניקים החדשים' להשתלט על המפלגה. שרת התרבות מירי רגב יצאה חוצץ נגד המתפקדים וח"כ יואב קיש יוזם הצעת חוק שתעצור בעדם (פוליטי, בארץ)

מירי רגב, ארכיון (צילום: יעקב לדרמן פלאש 90 )

בליכוד מתקשים להתמודד עם מסע ההתפקדות למפלגה על ידי 'הליכודניקים החדשים', בכנס של חברי ליכוד שנערך אמש (ראשון) בנתניה תקפה שרת התרבות מירי רגב את ה'ליכודניקים החדשים' ואמרה כי "הם סוסים טרויאנים בתוך הליכוד, לא ניתן להם להתפקד".

'הליכודיקים החדשים' טוענים כי הצליחו להביא אל המפלגה בתקופה האחרונה 12,000 חברים חדשים. לעומת זאת בליכוד טוענים כי מניינם נמוך בהרבה.

רגב תקפה את ההתפקדויות וייחסה להם רצון להפיל את ממשלת הליכוד: "הם לא מצליחים להפיל אותנו דרך הקלפי, הם מנסים דרך לחץ על היועץ המשפטי לממשלה, מנסים דרך התקשורת ולא עוזר להם, אז הם מנסים לעשות את זה דרך שינוי הדי.אן.איי של הליכוד, הם רוצים להפיל את הליכוד מבפנים".

השרה שיבחה את ההצעה כי כל מצטרף חדש יחויב לעבור דרך הסניפים ולא יוכל להתפקד דרך האינטרנט.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן מנסה להילחם בתופעה ומקדם כעת צעד נוסף ולפיו תוארך תקופת ההכשרה של מתפקדים חדשים מ-16 ל-26 חודשים, בנוסף מתכוון ביטן להטיל סנקציות על מתפקדים כפולים, הסנקציות יכללו בין היתר קנסות כספיים ואיסור להצביע בפריימריז במשך 3 שנים.

'הליכודנקים החדשים' מגיבים לצעדים ואומרים כי מי שמתפקד דרכם לליכוד חותם שהוא מסכים עם מטרות התנועה ואף טוענים שהם הליכוד האמיתי והליברלי. בדף הפייסבוק נכתב "תסגרו את ההתפקדות המקוונת - נגיע דרך הפקס. תסגרו את הפקס - נגיע ברגל. תסגרו את הדלת - ניכנס דרך החלון. רוצים ועדות קבלה? בואו נראה אתכם עוברים מבחן על תורת בגין וז'בוטינסקי".

חבר הכנסת יואב קיש יוצא אף הוא חוצץ נגד 'הליכדניקים החדשים'. ואמר כי: "אף מפלגה דמוקרטית שמקיימת בחירות מקדימות לא רוצה בתוכה סוס טרויאני שיפגע בה בבחירות הכלליות. טוענים הליכודניקים החדשים שהם אנשי ליכוד ומצביעי "מחל" - שיוכיחו ויתמכו בחוק ."

קיש יזם הצעת חוק שתמנע התפקדות מסיבית של קבוצה למפלגה מסוימת על מנת לפגוע בה בבחירות הכלליות.
על פי ההצעה, מוצע לתקן את העיקרון הקבוע בסעיף 4 לחוק יסוד הכנסת בדבר היותן של הבחירות הישירות, ולקבוע כי מי שהשתתף בבחירות מקדימות (פריימריז) לבחירת מועמדיה של מפלגה לכנסת יחשב כמי שהצביע לאותה מפלגה בבחירות הכלליות.

המפלגה תיידע את חבריה על כך שהעבירה את פרטיהם לוועדת הבחירות ותהיה להם זכות השגה בפני יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר