טרגדיה מיותרת?

דיווח למשטרה על קשישה - לפני שנדרסה למוות

איהאב מחאמיד ראה קשישה במקום מסוכן בכביש החוף ומיהר לדווח למשטרה - שהגיעה למקום רק לאחר שהקשישה בת ה-87 מצאה את מותה בתאונת פגע וברח (משטרה, חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת התאונה (צילום: דוברות מד"א)

האם ניתן היה למנוע את האסון בו נהרגה קשישה בתאונת פגע וברח? התשובות חלוקות. איהאב מחאמיד מאום אל פחם נסע בליל שישי האחרון בכביש החוף לכיוון דרום בדרכו לבקר חברים. במהלך נסיעתו הוא הבחין באזור מחלף גשר השלום ליד נתניה בקשישה שעומדת בגדר ההפרדה שחוצצת בין הנתיבים לצפון ולדרום. מחאמיד דיווח מייד למוקד 100 של המשטרה על הסכנה שאורבת לקשישה, אולם שבע דקות לאחר מכן, הקשישה, נגר רוסטמיאן, נהרגה בתאונת פגע וברח.

מחאמיד, אח במקצועו שעובד עם קשישים, סיפר ל-ynet: "נסעתי בנתיב האמצעי. באזור גשר השלם הדלקתי אורות גבוהים והבחנתי בקשישה בגדר ההפרדה בנתיבים לצפון ודרום. מהמראה שלה הבנתי שקשישה לא צריכה להיות במקום הזה, בכביש סואן ומסוכן".

האיש שראה את הקשישה במקום המסוכן החליט לגלות אזרחות טובה והתקשר למוקד המשטרתי. "אמרתי להם שיש אישה מבוגרת, קשישה, בין הנתיבים, ושזה מסוכן ושחייבים להגיע אליה. אחרי כמה דקות הבנתי שהיא נדרסה למוות בכביש על ידי כמה כלי רכב".

מחאמיד אמר עוד כי "אחרי שדיווחתי הייתי בטוח שבתוך שניות תגיע למקום ניידת משטרה שתסייע לקשישה והסיפור הזה ייגמר בטוב ושהיא לא תיפגע. היו למשטרה שבע דקות להגיע ולסייע לה. התאכזבתי ששמעתי שהיא נהרגה ושלא הצילו את חייה".

כביש החוף והקטע שבו אירעה התאונה נמצא באחריות אגף התנועה של המשטרה ולפי הטענות לו משטרת נתניה הייתה שולחת ניידת היא הייתה מגיעה תוך דקה מהתחנה הסמוכה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "סמוך לשעה 20:43 התקבלה במשטרה שיחת טלפון למוקד 100 ממודיע שמדווח כי הוא רואה אישה משוטטת בכביש 2 באזור מחלף ספיר לכיוון דרום. מיד עם קבלת האירוע במוקד המשטרה, הוזנקה באופן מיידי ניידת משטרה שיצאה לאזור לצורך סריקה ואיתור האישה. סמוך לשעה 20:50, 3 דקות בלבד לפני הגעת הניידת למקום, דווח למשטרה על התאונה הקשה. בשלב זה נסיבות התאונה נחקרות ע"י בוחני תנועה של משטרת ישראל".

במקביל, במהלך הלילה נסגר כביש החוף לכיוון דרום למשך שעה ממחלף נתניה ועד למחלף ספיר לצורך חקירת התאונה שבה נהרגה הקשישה מנתניה, בת 87 במותה. החשוד בפגיעה בקשישה והפקרתה, איש עסקים בן 50 מקיסריה, שחזר את התאונה.

עו"ד ג'קי סגרון, שמייצג את החשוד, אמר: "מרשי השיב לכל שאלות חוקריו באריכות על שאירע באותו לילה. גרסתו של מרשי ניצבת איתנה למול כל הראיות שאספה המשטרה ודווקא אותן ראיות ועדויות מחזקות את גרסתו. אני משוכנע שהתנהלותו של מרשי מתחילת האירוע ועד סופו הייתה ללא כל דופי ובכוונתי לשכנע את בית המשפט שזו המציאות ואין זולתה". החשוד טען כי הרגיש חבטה ברכב בדופן ימין ושמראת רכבו נשברה. הוא טען עוד כי עצר בצד, חיפש ובדק במשך דקות ארוכות במה פגע או שפגע בו, ומשלא מצא כלום המשיך בדרכו.

כזכור, מקרה דומה אירע בכביש 6 שם נהרג נער חרדי בן 13 למרות שאזרחית התקשרה למשטרה לדווח עליו כי הוא עומד במקום מסוכן. גם שם הגיעה המשטרה מאוחר מידי לאחר שהוא כבר מצא את מותו בתאונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר