סלמון מקורמל לארוחת אמצע השבוע
סלמון מקורמל לארוחת אמצע השבוע (צילום: shutterstock)
  • זמן הכנה15 דקות
  • רמת קושיקל
  • פרווה
  • אהבתם? דרגו:
         
    (1-גרוע 5-מצוין)

מרכיבים:

  • 1/2 כוס סוכר
  • 1 כף מלח
  • קומץ פלפל שחור טחון טרי
  • 450 גרם סלמון עם עור, מחולק ל-4 פילטים
  • שמן זית

אופן הכנת סלמון מקורמל:

אאא

צפו באופן ההכנה שלב אחר שלב:

1. מערבבים את הסוכר, המלח והפלפל השחור בקערה רדודה. טובלים כל פילה סלמון בתערובת, כך שיהיה מצופה משני הצדדים.

2.  מחממים מעט שמן זית במחבת גדולה שמתאימה גם לאפייה בתנור על אש בינונית. כשהשמן חם, מוסיפים את נתחי הסלמון כשצד העור כלפי מטה, ומטגנים כ-5 דקות. אם אתם חוששים שהסוכר יישרף במחבת, נקזו אותו החוצה בעזרת כפית. אם יש יותר מדי נוזלים (שמן), הנמיכו את האש.

3. הופכים את הנתחים ונזהרים שהעור יישאר שלם - אחרת הם יתפרקו, ומטגנים עוד 2-3 דקות. הופכים את הנתחים על צידיהם ובהתאם לעובי הנתח, מטגנים במשך 2-3 דקות כל צד.

4. מחממים את התנור ל-200 מעלות על מצב גריל, מפזרים על כל נתח 1-2 כפיות מתערובת הסוכר והמלח ומעבירים את המחבת לתנור. צולים במשך 5-10 דקות ומדי פעם בודקים כדי לוודא שהסלמון לא נשרף. מוציאים מהתנור, ממתינים 10 דקות ומגישים מיד עם סלט ירוק.