התעלומה נפתרה

מפתח הצוללות הודה: השלכתי את העיתונאית לים

לאחר שבוע של חיפושים אחר עיתונאית שבדית שנעלמה הודה מפתח צוללות דני כי השליך אותה לים לאחר שמתה בצוללת אותה בנה בעצמו מסיבות שלא פירט (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הצוללת בלב ים (צילום: מתוך יוטיוב)

מסתורין בלב ים: שבוע לאחר שהחלו החיפושים אחר העיתונאית השבדית קים וול, סיפר למשטרה פיטר מדסן, דני שבנה צוללת ולקח לסיור את העיתונאית, שהיא מתה במהלך הסיור - ושהוא השליך את גופתה לים. כך מסרה משטרת דנמרק.

מדסן סיפר למשטרה שהוא השליך אותה לים ליד אי בקופנהגן בערב ה-10 באוגוסט. למחרת הצוללת החלה לטבוע על פי החשד בכוונה. חיל הים הדני הספיק לחלץ את מדסן, ולא מצא את גופתה של וול. מדסן נעצר וחשוד בהריגת העיתונאית.

המשטרה מסרה בהודעתה כי "מדסן אמר למשטרה ולבית המשפט שהייתה תאונה על סיפון הצוללת שהובילה למותה של קים וול, ולאחר מכן הוא השליך אותה לים במקום לא ידוע במפרץ קוגה מדרום לקופנהגן". הווידוי של מדסן מגיע אחרי ימים ארוכים של חיפושים בים וביבשה אחר וול.

מדסן בן ה-46 לקח את וול בת ה-30 לסיור כדי שתכתוב עליו כתבה ב-10 באוגוסט, יום חמישי עבור ה"גארדיאן" בו עבדה. השניים נצפו בים ביום שבו מתה וול. בשישי בבוקר הצוללת נמשתה ממימי מפרץ קוגה, שם הצוללת הייתה מוטלת על קרקעית הים בעומק שבעה מטרים.

מדסן בתוך הצוללת

כשמדסן חולץ מהצוללת הטובעת הוא הסביר למחלצים שהוא היה האדם היחיד עליה, וסיפר שהוריד את וול בקופנהגן ב-22:00 בערב שלפני כן. לפי דיווחים בערך בשעה שבה לטענתו הוריד מדסן את וול בקופנהגן הוא שלח הודעה מסתורית לחבר ובה כתב כי היא ירדה מהצוללת, וכי הוא מבטל שיט בצוללת שנועד ליום המחרת.

עם זאת, לדברי המשטרה הוא סיפק גרסאות סותרות – שהעלו חשד שהוא הטביע את הצוללת בכוונה. "לא היו אנשים בתוך הצוללת, לא חיים ולא מתים", אמר ינס מולר, ראש המחלקה לחקירת מעשי רצח במשטרת קופנהגן בזמן החיפושים אחרי וול.

הצוללת של מדסן נקראת UC3 Nautilus והיא אחת משלוש צוללות שהוא בנה. אורכה כ-17 מטר והיא יכולה לשאת שמונה בני אדם. בניית הצוללת נעשתה בעזרת מימון המונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר